۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸

زمزمه غریبانه عرفه در قبله تهران/ کربلای ایران به استقبال عید سعید قربان می‌رود

زمزمه غریبانه عرفه در قبله تهران/ کربلای ایران به استقبال عید سعید قربان می‌رود
دعای آسمانی عرفه برای دومین سال در شرایط کرونایی و با دلهایی که از فراگیری ویروسی منحوس به ستوه آمده، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه شهرری برگزار شد.
کد خبر : ۵۶۵۵۰۹

امروز میقاتی دوباره و میعادی دیگر برای همه حسینیان بود. نهم ذی حجه روز عرفه؛ یکی از مقدس‌ترین روزها در تقویم اسلامی و دومین روز از مناسک حج است.

عرفه؛ روز عشق بازی با معبود، روز شناخت خودمان، روز پاک کردن دل‌ها و روز مبارزه با هوای نفس است. روزی که در سحرگاه آن زائران مسلمان از منا به سرزمینی مقدس به نام صحرای عرفات می‌روند و دعایی را زمزمه می‌کنند که حسین(ع) در آخرین حج خود خواند و بعدها به دعای روز عرفه معروف شد.

حالا قرن‌ها است زمزمه این دعا به یکی از مهمترین اعمال روز عرفه تبدیل شده و مومنان در این روز سلامی عاشقانه می‌دهند به عزیزی که زیباترین، دلنشین‌ترین و ماندگارترین دعا را زمزمه کرد و دعای آسمانی عرفه را در سجاده‌ای به وسعت هستی زمزمه می‌کنند.

«خدایا مرا به که وا می‌گذاری در بلایای روزگار و هراس از دنیا»؛ این بند از دعای عرفه حال و روز این روزهای ما در روزگار جولان ویروس کرونا است که خبری از تجمعات میلیونی در روز عرفه نیست، با این حال زمزمه دعای عرفه از مساجد و حسینیه‌ها شنیده می‌شود که در تجمعاتی اندک با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مراسم دعای عرفه امام حسین

امروز مراسم پرفیض دعای عرفه امام حسین(ع) همزمان با سراسر کشور در بقاع شاخص و مساجد و حسینیه‌های شهرری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و مومنان و عاشقان آل الله نجوای «یا رب، یا رب» را در قبله تهران طنین انداز کردند.

دعای عرفه در آستان امامزاده عبدالله شهرری توسط احمد زین العابدین، در آستان امامزاده ابوالحسن توسط محمد شهرابی، در امامزاده بی‌بی زبیده توسط رضا یوسفی و ابوالفضل ابراهیمی، در حرم مطهر امام خمینی توسط سعید حدادیان و در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) ‏قطعه ۲۹ توسط حسین سازور قرائت شد.

مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بدون حضور جمعیت با نوای ذاکر آل الله علیهم السلام، محمدرضا غلامرضازاده اجرا و از شبکه قرآن سیما، رادیو قرآن و رادیو تهران زنده پخش شد.

مراسم دعای عرفه امام حسین

شرکت کنندگان در مراسم دعای عرفه سر بر سجده شکر گذاشته و برای تمام نعمت‌های معبود قدردانی کرده و دستهای نیاز رو به آسمان گشوده از پروردگار عالمیان برای شفای بیماران، زیارت امام حسین(ع)، رفع مشکلات جوانان، ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا و از همه مهمتر ظهور منجی عالم بشریت دعا کردند.

یک روز عرفه دیگر هم گذشت، خوشا به حال آنها که توفیق عبادت و بندگی یافتند و فرصتی برای رسیدن به آسمان و اکنون با این حال به استقبال عید سعید قربان می‌رویم و آرزو داریم یکبار دیگر بتوانیم دعای عرفه را در صحرای عرفات یا در جوار حرم امام حسین(ع) و یا در بقاع متبرکه کشورمان بدون هیچ محدودیتی بخوانیم.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز