۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

طوفان گرد و غبار بندرعباس را در بر گرفت

طوفان گرد و غبار بندرعباس را در بر گرفت
ساعاتی پیش توده‌ای عظیم از طوفان و گرد و غبار بندرعباس را در بر گرفته و موجب خساراتی در این شهر شد.
کد خبر : ۵۶۵۴۷۳

هفته‌ای که در آن هستیم را شاید بتوان یکی از بحرانی‌ترین هفته‌های استان هرمزگان دانست؛ از طرفی کرونا شبانه روز در حال تاخت و تاز در استان است و این امر موجب شده است شهر بندرعباس و استان هرمزگان در حالت قرنطینه قرار گیرد از طرفی دیگر امروز بعد از مدت‌ها آرامش شاهد نوسان برقی و رسیدن حد مصرف برق به حد بالایی بودیم. 

قسمت‌هایی از استان نیز در این هفته شاهد باران‌های سیل آسا و سیلاب بودند از طرفی از برخی محورهای مواصلاتی استان مخصوصا محور مواصلاتی میناب به جاسک خبر می‌رسد که پدیده فرونشست در جاده اتفاق افتاده است با تمام این اتفاقات امروز حد فاصل ساعات 16 الی 18 گرد و خاک و طوفانی دور از انتظار در شهر بندرعباس مشاهده شد؛ این طوفان موجب شد کیفیت هوا به شدت با کاهش روبرو شود و همچنین دید افقی نیز به حد زیادی تحت تاثیر قرار گیرد و مشکلاتی در شهر به وجود بیاید.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: طوفان و گرد و غبار در 3 شهرستان بندرعباس، بندرخمیر و قشم مشاهده شده است و موجب ایجاد خساراتی به این شهرستان‌ها شده است.

وی افزود: در این شهرستان‌ها مشکل اساسی سقوط تیرهای برق است که هنوز آمار دقیقی از آن در دست نیست و تیم‌های ارزیاب در حال ارزیابی خسارات هستند.

حسن زاده بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده شکستن درختان در سطح شهرها بوده است و برای دیگر خسارات نیز فرمانداری‌ها در حال بررسی و جمع بندی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه شب هستیم و هوا نیز بسیار گرم است اولویت ما در رفع مشکلات بحث تامین برق مردم است که ممکن است نارضایتی برای مردم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مناطق مرکزی، غربی و شرقی استان هرمزگان پیش بینی بارندگی انجام شده و وضعیت هشدار زرد نیز اعلام شده است و کلیه نیروها در آماده باش کامل می‌باشند.