۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

ناجا با چه کسانی برخورد می کند/ با کدام اسلحه «نعیماوی» را کشتند؟

حتما برای‌تان سوال شده اگر این اعتراضات مردمی و مطالبه‌گرایانه است اولا چرا تنها در شب برگزار می‌شود و مهمتر اینکه چرا ناجا در مواردی مجبور به تیراندازی می‌شود؟
کد خبر : ۵۶۵۴۳۹

احتمالا این روزها فیلم‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی از تیراندازی ماموران ناجا در خوزستان دیده‌اید. حتما هم برای تان سوال شده است که اگر این اعتراضات مردمی است و مطالبه‌گرایانه است اولا چرا تنها در شب برگزار می‌شود و مهمتر اینکه چرا ناجا در مواردی مجبور به تیراندازی می‌شود؟
برای اینکه شبهه ذهنتان دقیقتر شود به این خبر در رسانه سعودی ایران اینترنشنال دقت کنید: فرزند شاه مخلوع پهلوی: به مردم تیراندازی نکنید. 

ناجا با چه کسانی برخورد می کند/ با کدام اسلحه «نعیماوی» را کشتند؟

 

سوال اینجاست که پهلوی‌ها و پیش‌تر رجوی‌ها از کدام مردم می‌گویند؟ مردم همین‌ها هستند که مصطفی نعیماوی را کشتند؟ همین‌ها که در شب و در خفا به مردم و ناجا تیراندازی می‌کنند.

 

یا جوان دیگری که به دلیل نزاع خانوادگی در این ایام با همین اسلحه‌ها کشته شد ( و به اسم اعتراضات معرفی شد) قربانی استفاده بی‌ضابطه از اسلحه در خوزستان است.

این گزارش مستند با فیلم ها و اخبار مستند توضیح می‌دهد که چرا ناجا تیراندازی می‌کند. 

این فیلم ها همه برای دو شنبه شب در دزفول و کوی علوی و شلنگ‌آباد(اهواز) است. تیراندازی افراد و لباس شخصی‌ها قابل مشاهده است. 

بخشی از این اسلحه‌ها مربوط به گروهک تروریستی الحوازیه و دیگر تحرکات تجزیه طلبانه است. مهمترین سوالی که وجود دارد اینست که این اسلحه ها در خوزستان از کجا آمده است؟


با سابقه الحوازیه آشنا هستید. همان گروهکی که شهریور ۹۷ مردم بی گناهی که برای تماشای رژه نیروهای مسلح آمده بودند را به رگبار بستند. از آن حادثه، سربازی که یک کودک را از آتش رگبار تروریست ها خارج می کرد تاریخی شد.

 

جنبش الاحوازیه که در سال ۱۳۷۶ در انگلستان و برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اعلام موجودیت می‌کند، مدعی استقلال خوزستان از ایران و تعلق جزایر سه‌گانه خلیج فارس به «خوزستان» و همچنین «عربی» بودن «خلیج فارس» است.

بخشی از این اسلحه‌ها در دست این گروه تروریستی است. این فیلم‌ها را هم ببینید، فیلم پرچم گروه تروریستی الاحوازیه است.

این هم فیلمی است که در حال آماده شدن برای آشوب های شبانه هستند. 

اما این همه ماجرا نیست. بخشی از این اسلحه ها نیز مطابق یک رسم غلط و فرهنگ انحرافی در دست بخشی از مردم است که باید نیروهای امنیتی و نظامی پیشتر برای این موضوع تدبیر می‌کردند. 
این اسلحه‌ها تنها برای عروسی و عزا نیست و باعث شده است در اغلب درگیری‌های خانوادگی و طایفه‌ای مسلحانه بین طرف‌های منازعه به یک تهدید واقعی برای امنیت روانی و اجتماعی جامعه تبدیل شود  تا آنجایی که تکرار آن‌ها در برخی مناطق سبب مهاجرت برخی از ساکنین از شهر و دیار خود شده است.
مطابق آخرین آمار رسمی در سال ۹۴ حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار سلاح غیرمجاز وجود دارد که اغلب از مرزهای ترکیه و عراق وارد کشور شده است. 

آخرین کشفیات پلیس استان خوزستان در بهار امسال نشان می‌‌دهد شناسایی  پنج باند قاچاق سلاح  به کشف ۳۵۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری منجر شده  و در همین مدت ۲۸۰ نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی‌ها  نیز دستگیر و ۱۹ هزار فشنگ کشف شده است.

 

به عنوان مثال در سال ۹۶  درگیری بین دو طایفه در روستای پتک جلالی بخش میداود شهرستان باغملک در مدت زمان کوتاهی آنقدر شدت گرفت که به کشته و زخمی شدن  چند نفر از اهالی منطقه  منجر شد و برای جلوگیری  از  گسترده شدن ابعاد این درگیری وزارت کشور به این قضیه ورود کرد.

بهترین راهکار مقابله با  معضل تیراندازی و نگهداری غیر مجاز اسلحه، فرهنگ سازی مناسب است و این فرهنگ سازی فقط با مشارکت کلیه نهادهای فرهنگی، نخبگان، بزرگان و ریش سفیدان و... محقق می‌شود.
در همین راستا چندی پیش یکی از شیوخ عرب در خوزستان با راه‌اندازی کمپین «کاشت یک نخل به جای تیراندازی» با استقبال بسیار خوبی از سوی جوانان طوایف عربی مواجه شد.

ناجا با چه کسانی برخورد می کند/ با کدام اسلحه «نعیماوی» را کشتند؟

برخی اخبار مربوط به حوادث مربوط به وجود این اسلحه های غیرقانونی در استان خوزستان: تیراندازی در مجلس عزا در آبادان یک قربانی گرفت ( ایرنا، بهمن۹۷)

رسم غلط تیراندازی در ماهشهر  دو قربانی گرفت(صداو سیما،دی۹۹)

تیراندازی در مراسم عروسی در یک روستایی در شادگان جان یک نفر را گرفت(ایرنا، فروردین۹۶)

کشته و زخمی شدن هفت نفر در دو حادثه تیراندازی در مسجدسلیمان(فارس، فروردین ۹۶)

درگیری مسلحانه بین سرنشینان پراید و پژو۴۰۵ در مسجدسلیمان( فارس، اردیبهشت ۹۶)

سومین شرور درگیری مسلحانه باغملک دستگیر شد(مهر، مرداد ۹۸)

درگیری خونین در باغملک با ۱۲ کشته(شهریور۹۴)

در نهایت اینکه برخورد ناجا و تیراندازی آنها برای مراقبت از اعتراض و مطالبات مردم خوزستان است، اعتراضاتی که چند شب است توسط گروه های تروریستی و خرابکار به انحراف رفته است. حال آنکه آنچه رسانه های وابسته به تروریست ها به شما نشان می دهند تنها بخشی از حقیقت میدان است و اصل موضوع که علت برخورد ناجا است سانسور می کنند.