۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

جزئیات انفجار شدید بامدادی در محله شهران + فیلم و عکس

جزئیات انفجار شدید بامدادی در محله شهران + فیلم و عکس
سخنگوی آتش‌نشانی تهران جزئیات انفجار شدید در یک ساختمان را در محله شهران تشریح کرد.
کد خبر : ۵۶۴۸۱۵

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر انفجار در یک ساختمان در محله شهران، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 00:58 بامداد امروز (24 تیر) یک مورد حادثه انفجار در یک ساختمان در محله شهران جنوبی، خیابان قدس به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل حادثه ساختمانی پنج طبقه (پنج طبقه روی همکف) و 63 واحدی با کاربری اداری ـ تجاری ـ مسکونی بود.

وی تصریح کرد: در طبقه دوم در یک واحد انفجار نسبتاً شدیدی روی داده و بر اثر شدت انفجار، دیوارهای همان واحد، دو واحد کناری، بخشی از نمای ساختمان در قسمت بیرونی، شیشه‌ها و درهای همان طبقه تخریب شده و به سطح خیابان ریخته بود.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه به دیگر طبقات و ساختمانهای مجاور، خسارات چندانی وارد نشده بود، تصریح کرد: یک دستگاه خودروی پژو در کنار خیابان پارک شده که به دلیل ریزش آوار خساراتی دیده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه خوشبختانه این انفجار منجر به آتش‌سوزی نشده بود، ادامه داد: خانمی حدوداً 35 ساله که در همان واحد حضور داشت، در لحظات اولیه به دلیل بالا رفتن میزان حرارت حاصل از انفجار دچار آسیب‌دیدگی و سوختگی شده که آتش‌نشانان وی را از ساختمان خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی عنوان کرد: به دلیل تجاری و اداری بودن ساختمان، افراد کمی در آن حضور داشتند و با حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسی‌های لازم مشخص شد نشت گاز شهری در همان واحد در طبقه دوم و ایجاد یک شعله و جرقه منجر به بروز این حادثه شده است.

به گفته ملکی، عملیات مذکور در ساعت 4:18 بامداد به پایان رسید.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران یادآور شد: شهروندان پیش از ترک منزل یا محل کار خود حتماً از بسته بودن شیر گاز وسایل گازسوز همچنین همیشه از عدم پوسیدگی شیلنگها و بستهای مربوط به این نوع وسایل اطمینان حاصل پیدا کنند زیرا احتمال دارد به دلیل همین پوسیدگی‌ها، به مرور نشت گاز روی دهد و به محض روشن شدن یک چراغ، شاهد انفجار باشیم.