۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

تاکید روحانی بر تسریع امر واکسیناسیون و تاثیر آن بر کاهش آمار فوتی‌ها در کشور

تاکید روحانی بر تسریع امر واکسیناسیون و تاثیر آن بر کاهش آمار فوتی‌ها در کشور
رئیس جمهور با اشاره به تسریع در عملیات واکسیناسیون با توجه به ورود واکسن داخلی به چرخه مصرف ابراز امیدواری کرد با واکسینه شدن جامعه هدف بالای ۶۰ سال در کشور شاهد کاهش آمار مرگ و میر در کشور باشیم.
کد خبر : ۵۶۴۷۵۹

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعداز ظهر چهارشنبه در حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار و در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و کمیته های بهداشت و درمان، اجتماعی – امنیتی، آموزش و تبلیغات و اطلاع رسانی گزارش های خود را درخصوص روند واکسیناسیون، وضعیت شیوع ویروس نوع دلتا در مناطق مختلف کشور، اقدامات انجام شده در زمینه مهار و کنترل بیماری، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین اعمال محدودیت های لازم در این زمینه ارائه کردند. 

در ابتدای جلسه، کمیته بهداشت و درمان،گزارش جامعی از تسریع درعملیات واکسیناسیون با توجه به ورود واکسن داخلی به چرخه واکسیناسیون و همچنین افزایش واردات واکسن با ورود محموله های جدید واکسن خارجی از کشورهای مختلف ارائه و اعلام کرد که از روز شنبه واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

براساس اعلام کمیته بهداشت و درمان با توجه اینکه عملیات واکسیناسیون به صورت منظم برای جامعه هدف با سرعت خوبی در سراسر کشور درحال انجام است، افراد بالای 60 سال از شنبه می توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون نسبت به ثبت نام خود برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

کمیته بهداشت و درمان همچنین با اشاره به وضعیت حاد برخی از استان های جنوبی و شرقی کشور از نظر شیوع ویروس هندی (دلتا ویروس)، تاکید کرد که با هدف ممانعت از شیوع این ویروس به دیگر مناطق کشور و مهار آن در استان های درگیر، افراد بالای 50 سال نیز در این استانها واکسن دریافت خواهند کرد.

رئیس جمهور با تشکر از تلاش های انجام شده از سوی دستگاه های مختلف برای تامین و تولید واکسن مورد نیاز کشور، از کمیته بهداشت و درمان بخاطر اجرای قاعده مند و منظم سند ملی واکسیناسیون و همچنین واکنش سریع و بموقع در برخورد با برخی مشکلات ایجاد شده در روند انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف کشور قدردانی کرد.

روحانی با اشاره به تسریع در عملیات واکسیناسیون با توجه به ورود واکسن داخلی به چرخه مصرف و همچنین افزایش واردات واکسن خارجی با رفع موانع موجود، ابراز امیدواری کرد با واکسینه شدن جامعه هدف بالای 60 سال در کشور و همچنین بیماران زمینه ای و مشاغل پرخطر طی روزهای باقیمانده از فعالیت دولت ، شاهد کاهش آمار مرگ و میر در کشور باشیم .

در ادامه این جلسه قرار گاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و کمیته بهداشت و درمان گزارش های خود را در زمینه اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار دلتا ویروس و جلوگیری از گسترش موج پنجم بیماری در نقاط مختلف کشور ارائه کرده و بر اعمال نظارت دقیق و همچنین اجرای کامل پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، اصناف و صاحبان مشاغل تاکید کردند.

کمیته بهداشت و درمان با ابراز تاسف از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی و تداوم کاهش سطح عمومی اجرای مقررات ناشی از عادی انگاری که منجر به افزایش شیوع بیماری و درگیر شدن بخش هایی از کشور با سویه هندی ویروس شده است، هشدار داد که در صورت ادامه این روند، مردم با مشکلات بیشتری مواجه خواهند بود و افزایش تعداد مبتلایان و بستری بیماران در مراکز درمانی، موجب آسیب جدی به کادر درمان در مسیر انجام وظایف آنها خواهد شد.

رئیس جمهور در این زمینه به قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی – اجتماعی ستاد ملی کرونا ماموریت داد با توجه به محدودیت های مصوب شده برای شهرهای قرمز و نارنجی،با نظارت دقیق بر اجرای این محدویت ها و برخورد قانونی و قاطع با متخلفان ، برای به نقطه مطلوب رسیدن مراعات نکات بهداشتی در کشور همه تلاش خود را بکار گیرند.

در این جلسه همچنین کمیته آموزش گزارشی از وضعیت مراکز آموزشی و برنامه ریزی های انجام شده برای آماده سازی این مراکز برای سال تحصیلی جدید و فراهم کردن شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس با اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین انجام واکسیناسیون ارائه کرد.