۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

ٰظریف:‌ در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده‌ایم

ٰظریف:‌ در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده‌ایم
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نشست گفت‌وگوهای بین الافغانی در تهران اعلام کرد که ایران در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده است.
کد خبر : ۵۶۳۹۹۳

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز در نشست گفت‌وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و هیأت عالی‌رتبه سیاسی طالبان حضور داشت، امشب (چهارشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی در این باره نوشت: مفتخر به میزبانی گفت‌وگویی صمیمانه و جدی بین نمایندگان‌ ارشد افغانستان بودیم.

وی افزود: با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هیچ مانعی در مقابل افغان‌ها با هر جناح و خط مشی سیاسی به منظور ترسیم آینده‌ای صلح آمیز و همراه با پیشرفت و شکوفایی برای نسل بعدی باقی نمی‌ماند.

ظریف تصریح کرد: ایران در کنار برادران افغانستانی خود ایستاده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در توئیتی به زبان فارسی نوشت: میزبان نشستی مهم در زمانی حساس و با حضور هیأ‌ت‌های عالی‌رتبه افغانستانی بودم. امروز مردم افغانستان می‌توانند بدون مداخله و تحمیل خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند. ایران همراه با کشورهی منطقه، پشتیبان کوشش رهبران افغانستان در مسیر صلح، آرامش و پیشرفت برای همه مردم افغانستان است.

به گزارش فارس نشست گفت‌وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان صبح امروز (چهارشنبه) ۱۶ تیرماه جاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست مذکور ضمن اعلام آمادگی ایران برای کمک به روند گفت‌وگوها بین جناح‌های افغانستان به منظور حل و فصل بحران‌های جاری در این کشور، بر تعهد جمهوری اسلامی برای کمک به توسعه همه جانبه افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

شایان ذکر است رهبری هیأت جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را «یونس قانونی» وزیر امور داخله پیشین افغانستان و رهبری هیأت مذاکراتی گروه طالبان را «عباس استانکزی» معاون دفتر این گروه بر عهده دارند.