۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

دو واریزی جدید برای بازنشستگان

واریز یارانه نقدی از بیش از ۱۰ سال گذشته آغاز شده و در تیر امسال واریز صد و بیست و پنجمین مرحله آن انجام می‌شود.
کد خبر : ۵۶۳۹۳۹

تا چند روز آینده دولت باید یارانه نقدی تیر را به حساب ۷۸ میلیون نفر واریز کند. دو واریزی دیگر تا پایان ماه باقی می‌ماند که بر عهده صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی است.دو واریزی که باید در تیر ماه انجام می‌شد در حدود یک هفته گذشته انجام شده است. یارانه معیشتی بنزین پنجشنبه هفته گذشته و مرحله دوم سود سهام عدالت در این هفته واریز شد.در هفته آینده نیز باید یارانه نقدی واریز شود. ۷۸ میلیون نفر جزو یارانه‌بگیران هستند و ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

دو واریزی جدید برای بازنشستگان

از تیر پارسال تاکنون ۱۲ قسط مرجله اول وام یک میلیون تومانی کرونا از یارانه بیش از ۲۱ میلیون خانوار برداشت شده است. در این ماه نیز سیزدهمین مرحله آن کسر می‌شود.

این یارانه معمولا در ساعت ۲۴ روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بنابراین یارانه تیر باید در ساعات پایانی یکشنبه آینده واریز شود.

دو واریزی برای بازنشستگان

دو واریزی دیگر تا پایان ماه باقی می‌ماند که بر عهده صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی است.

سازمان تامین اجتماعی معمولا واریز حقوق بازنشستگان خود را از روز بیستم هر ماه شروع می‌کند، بنابراین با واریز یارانه نقدی، باید واریز حقوق این گروه از بازنشستگان نیز شروع شود.

حقوق بازنشستگان طی زمانبندی ۱۰ روزه از بیستم تا سی‌ام هر ماه و براساس حروف الفبا واریز می‌شود.

گروه دیگر بازنشستگان، بازنشستگان لشگری و کشوری هستند. در پایان خرداد اولین نوبت وام بازنشستگان واریز شد. حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر وام ۱۰ میلیون تومانی را دریافت کردند. حدود ۱۰۷ هزار نفر دیگر در صف واریز هستند.

در نوبت دوم واریزی که قرار است پایان تیر ماه انجام شود. احتمالا بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر وام ۱۰ میلیون تومانی خود را دریافت کنند.

تجارت نیوز