۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

ترکیب نهایی تیم ملی تکواندوی ایران در المپیک مشخص شد

با اعلام سازمان تیم‌های ملی، ترکیب نهایی تیم ملی تکواندوی ایران برای حضور در مسابقات تیمی مشترک المپیک توکیو مشخص شد.
کد خبر : ۵۶۳۹۱۴

بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود؛ تیم ایران و چین موفق شدند از طریق رقابت‌های جام جهانی و هنر‌های رزمی سهمیه حضور در این رویداد را به دست آورند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم‌های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز حضور دارند.

ترکیب نهایی تیم ملی تکواندوی ایران در المپیک مشخص شد

جلسه سرپرستان و مراسم قرعه کشی مسابقات تیمی المپیک توکیو فردا (پنجشنبه - ۱۷ تیرماه) (۷ جولای) ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت کره جنوبی (۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ به وقت تهران) برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها طی روز‌های ۲ تا ۵ مرداد ماه در سالن "ماکوهاری مسه" برگزار می‌شود که هر روز یک مسابقه تیمی قبل از رقابت‌های کسب مدال برنز بخش انفرادی انجام خواهد شد.

با اعلام سازمان تیم‌های ملی، تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی در این رویداد حضور پیدا می‌کند.

هدایت این نفرات برعهده سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی است.

طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده است؛ هر تیم می‌بایست حداقل ۴ و حداکثر ۵ تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و ۲ هوگوپوش مرد با یکدیگر و ۲ تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می‌کنند.