۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
در ۴۱۴ شهر و بخش کشور؛

شلوغ‌ترین روز کنکور ۱۴۰۰/ آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار شد

شلوغ‌ترین روز کنکور ۱۴۰۰/ آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار شد
آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به عنوان شلوغ‌ترین جمعیت کنکوری امروز جمعه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ حوزه و ۴۱۴ شهر و بخش مختلف کشور برگزار شد.
کد خبر : ۵۶۳۲۹۹

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر تاکنون آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر برگزار شده‌اند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که برای آنها تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شده است که از این تعداد نیمی از آنها مربوط به گروه علوم تجربی است.

در آزمون گروه علوم تجربی تعداد ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و تعداد ۱۹۸ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند.

داوطلبان گروه علوم تجربی باید به ۱۰۰ سئوال دفترچه شماره ۱ (عمومی) در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۷۰ سئوال دفترچه شماره ۲ (اختصاصی) در مدت ۱۷۵ دقیقه پاسخ دهند. در این گروه در صورت ابراز علاقمندی به گروه بهیاری باید به سئوالات دفترچه اختصاصی بهیاری نیز پاسخ داده شود.

براساس مصوبه جلسات هفدهم ۲۶ اسفند ۹۷ و بیست و چهارم ۲۲ مهر ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و برمبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ انجام می‌شود.

دفترچه‌های سوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) متقاضیان در هر پنج گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر متقاضی بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع است.

جدول جزئیات دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) هر پنج گروه آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰

شماره دفترچه عنوان سوال تعداد سوال از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی
دفترچه شماره ۱ (۱۰۰ سوال) و (۷۵ دقیقه) زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه
زبان عربی ۲۵ ۲۶ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی* ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی* ۲۵ ۷۶ ۱۰۰ ۲۰ دقیقه

*متقاضیانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سوالات مربوط به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۹ تقاضانامه ثبت نام، غیرانگلیسی است لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

متقاضیانی که دارای دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی نظام سالی واحدی و یا دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ هستند و در صورتی که در زمان ثبت نام (براساس علامتگذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام) نسبت به پاسخگویی به سوالات مخصوص علوم و معارف اسلامی اعلام علاقمندی کرده باشند، در جلسه آزمون به آنها دفترچه عمومی (دفترچه‌های شماره ۱ ویژه متقاضیان دیپلم علوم و معارف اسلامی) تحویل می‌شود.

تبصره: متقاضیانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظرگرفته شده است. به عبارت دیگر این دسته از متقاضیان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

جدول جزئیات دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (دفترچه شماره ۲) کنکور سراسری سال ۱۴۰۰

زمان برگزاری آزمون شماره دفترچه عنوان سوال تعداد سوال از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی
ساعت ۸ صبح جمعه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ دفترچه شماره ۲ (۱۷۰ سوال) و (۱۷۵ دقیقه) زمین شناسی ۲۵ ۱۰۱ ۱۲۵ ۲۰ دقیقه
ریاضی ۳۰ ۱۲۶ ۱۵۵ ۴۷ دقیقه
زیست شناسی ۵۰ ۱۵۶ ۲۰۵ ۳۶ دقیقه
فیزیک ۳۰ ۲۰۶ ۲۳۵ ۳۷ دقیقه
شیمی ۳۵ ۲۳۶ ۲۷۰ ۳۵ دقیقه

دفترچه شماره ۳ (۵۰ سوال) و (۳۰ دقیقه)

مخصوص بهیاران شاغل و متقاضیان دارنده دیپلم بهیاری

بهیاری ۵۰ ۲۷۱ ۳۲۰ ۳۰ دقیقه

*برای دیپلم‌های بهیاری که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده‌اند آزمون درس بهیاری به عنوان یک درس اختصاصی با ضریب ۴ برگزار می‌شود. نحوه تاثیر نمره این درس در نمره کل مربوط به زیر گروه رشته پرستاری برای پذیرش در دروه روزانه این رشته با استفاده از سهمیه بهیاری در این آزمون بصورت تاثیر مثبت است.

آن دسته از متقاضیانی که در روی کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان نوع دیپلم (بند ۷) دیپلم بهیاری و در مقابل بند (۱۰ بهیار) کلمه «بلی» درج شده است، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ آزمون اختصاصی باید به سوالات دفترچه شماره ۳ درس بهیاری) نیز پاسخ دهند.