۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
وضعیت آب و هوا در هشتم تیرماه؛

هشدار افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر

هشدار افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر
سازمان هواشناسی با هشدار افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر از بارش‌های پراکنده طی امروز تا پنجشنبه در ۸ استان خبر داد.
کد خبر : ۵۶۲۹۷۱

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی این وضعیت روی می‌دهد. از بعدازظهر چهارشنبه و پنجشنبه در کل استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر پیش بینی می‌شود و در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و رگبار روی می‌دهد.

روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، دمای هوا در تهران نیز طی سه شنبه آینده به 41 درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. دمای هوای اهواز نیز امروز، فردا و روز پنجشنبه 48 درجه بالای صفر است که روز جمعه به 50 درجه افزایش خواهد یافت.

توصیف سامانه: تقویت توده هوای گرم

زمان شروع: اوایل وقت پنجشنبه 1400/04/10

زمان پایان: اواخر وقت جمعه 1400/04/11

نوع مخاطره: افزایش محسوس دما و وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر

منطقه اثر:

پنجشنبه 1400/04/10 : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

جمعه 1400/04/11 : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی

توصیه: صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب، در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود، در صورت قرار گرفتن در فضای بازاستفاده از عینک طبی ضد اشعه، کلاه و ... استفاده شود.