۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

زمان مراسم تحلیف حجت الاسلام رئیسی تغییر کرد

زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور دوره سیزدهم به ۱۴ مرداد ماه موکول شد.
کد خبر : ۵۶۲۸۸۱

در حالیکه ساعاتی پیش اعلام شد ۱۲ مرداد ماه مراسم تحلیف حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب  خواهد بود، برگزاری این مراسم به روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه موکول شد.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات این مراسم گفت: پس از برگزاری مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب از جانب مقام معظم رهبری، تحلیف رئیس جمهور منتخب در سالگرد صدور فرمان مشروطیت و در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان که طبق قانون اساسی باید در جلسه حضور داشته باشند، از برخی مقامات ‌‌و شخصیت‌های داخلی ‌‌خارجی نیز دعوت به عمل آمده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان کرد: با توجه به اهمیت بین المللی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، ستادی از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی با ۱۱ کمیته مسئولیت تمهید مقدمات، دعوت و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع رسانی، امنیت ‌و حراست، امور بهداشتی و... مراسم مذکور را عهده دار شده است. همچنین پروتکل‌های بهداشتی متناسب با وضعیت اپیدمی کرونا در نظر گرفته شده و ستاد کرونای مجلس در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

به گفته موسوی، رئیس مجلس در حکمی مهندس علی قلی‌ها را به عنوان رئیس این ستاد منصوب کرده است.

اصل صد و بیست و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ابران تصریح کرده است رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و در جلسه‌ای که با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود، باید ضمن سوگند، سوگندنامه را نیز امضاء کند.