۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱

واکسن برکت کرونای آفریقایی را نیز خنثی می‌کند

واکسن برکت کرونای آفریقایی را نیز خنثی می‌کند
با تحقیق بر روی خون افرادی که واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده بودند ، ثابت شد این واکسن موفق به خنثی سازی سویه آفریقایی کرونا شده است.
کد خبر : ۵۶۲۷۹۴

روابط عمومی شرکت دارویی شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام درباره واکسن کوو ایران برکت اطلاعیه‌ای صادر کرد، در این اطلاعیه آمده است: با انجام آزمایش برروی خون 10 نفر از افرادی که در فاز اول و 30 نفر از کسانی که در فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت داوطلب شده بودند، ثابت شد آنتی بادی تولیدشده در بدن این افراد قادر به خنثی سازی واریانت آفریقایی کووید 19 است.

 تحقیقات و تست خنثی‌سازی روی خون این داوطلبان پس از آن صورت گرفت که نمونه‌ای از سویه آفریقایی ویروس در اختیار دانشمندان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفت و این ویروس پس از انتقال به سلول برروی خون این افراد که دو دوز از واکسن را دریافت کرده بودند تست شد و نهایتا آنتی‌بادی خون این افراد موفق به مهار ویروس شد.

پیش از این نیز آنتی‌بادی خون داوطلبان تزریق این واکسن برروی واریانت انگلیسی کرونا تست و مؤفقیت این واکسن درآنجا هم ثابت شده بود.

 نمونه سویه هندی ویروس هم به تازگی به دست محققان این مجموعه رسیده و درحال انتقال آن برروی سلول و انجام تست خنثی‌سازی برروی آن هستند که پس از پایان تحقیقات ، نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.