۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

شیوع چشمگیر کرونا در بین دانش آموزان انگلیسی

شیوع چشمگیر کرونا در بین دانش آموزان انگلیسی
نهادهای بهداشتی انگلیسی از افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان این کشور خبر داده‌اند و در جریان انحلال یک مهمانی ضد قواعد کرونایی در پارک شهر هامبورگ درگیری‌هایی بین پلیس و معترضان رخ داد.
کد خبر : ۵۶۲۷۶۵

کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

درگیری بین ناقضان قواعد کرونایی و پلیس در هامبورگ آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که پلیس آلمان مجددا جشن هایی با حضور تعداد زیادی از شرکت کنندگان را در پارک شهر هامبورگ منحل کرد.

به گفته پلیس حدود 2500 شرکت کننده در پارک شهر هامبورگ بدون رعایت قواعد کرونایی و رعایت فاصله مناسب جشن گرفتند. به گفته پلیس با شروع شدن تاریکی هوا روحیه تجمع کنندگان خشونت طلبانه تر شده و به سمت نیروهای پلیس بطری و مواد شیمیایی پرتاب می کردند. حدود 10 نفر از شرکت کنندگان در این پارتی موقتا بازداشت شدند. دو نیروی پلیس هم مجروح شدند.

538 مورد ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 538 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 5.7 کاهش پیدا کرد. 8 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بیشترین آمار ابتلای روزانه در انگلیس از فوریه

شمار مبتلایان جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در انگلیس با 18270 مورد به بیشترین میزان از 5 فوریه سال جاری میلادی رسیده است. 23 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در عرض 24 ساعت فوت کرده اند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در انگلیس در این کشور 83.7 درصد بزرگسالان یک بار واکسینه شده و 61.2 درصد هم دوبار واکسینه شده اند.

مرگ تعداد زیادی از واکسینه شده ها در انگلیس بعد از آلودگی به ویروس دلتا

اداره بهداشت عمومی انگلیس آمارهایی را اعلام کرده که نشان می دهد تعداد زیادی از بیماران کرونایی آلوده به ویروس جهش یافته هندی با وجود واکسیناسیون کامل فوت کرده اند.

ارزیابی این نهاد بهداشتی مهم در انگلیس نشان می دهد که بیش از نیمی از همه افراد که تا به حال بر اثر آلودگی به ویروس جهش یافته دلتا مرده اند واکسینه شده بودند. از حدود 117 بیمار فوت شده آلوده به این ویروس جهش یافته 50 نفر دو دوز واکسن و 20 نفر هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

بر اساس آمارهای اعلام شده تنها 8 نفر از 117 قربانی آلودگی به این ویروس جهش یافته زیر 50 سال سن داشتند . 6 نفر آن ها واکسینه نشده بودند و دو نفر هم یک بار واکسینه شده بودند. دانشمندان انگلیسی روز جمعه اعلام کردند که فوتی های واکسینه شده عمدتا بیماران بسیار سالخورده و یا دارای ضعف در سلامت بدنی بوده اند.

در مجموع تا شروع هفته جاری حدود 1320 بیمار آلوده به ویروس جهش یافته دلتا در بیمارستان های انگلیس تحت درمان قرار گرفته اند که 902 نفر آن ها زیر 50 سال سن داشتند و از این تعداد 77 درصد واکسینه نشده بودند.

البته در بین افراد بالای 50 سال آلوده به ویروس دلتا که در کلینیک ها تحت درمان قرار گرفتند حدود یک سوم واکسینه نشده بودند و حدود یک چهارم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده و 39 درصد هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

در مجموع تا به حال در انگلیس بیش از 111 هزار نفر به ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا آلوده شده اند. این ویروس مدتی است که به ویروس غالب در انگلیس تبدیل شده و منجر به افزایش چشمگیر مبتلایان جدید شده است. اخیرا تعداد مبتلایان جدید به کرونا در عرض یک هفته در این کشور به بیش از 35 هزار مورد رسیده است که 46 درصد بیشتر از هفته پیش بوده است.

گسترش سریع ویروس هندی در پرتغال

ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا به سرعت در کشورپرتغال در حال گسترش است.

بر اساس اطلاعات نهاد بهداشتی DGS در پرتغال در سراسر این کشور بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا به این ویروس جهش یافته آلوده شده اند. در شهر لیسبون ، پایتخت پرتغال اوضاع بحرانی تر بوده و بیش از 70 درصد مبتلایان جدید به کرونا به این ویروس آلوده شده اند.

به این ترتیب ویروس دلتا گوی سبقت را از ویروس جهش یافته انگلیسی که در ماه می ویروس غالب در این کشور بود هم ربوده است.

شیوع گسترده ویروس جهش یافته دلتا در پرتغال منجر به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید شده است. در برخی مناطق این کشور مجددا محدودیت های سختگیرانه ای اعمال شده است. در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال ساعات کار رستوران ها و مغازه ها مجددا تا حدی محدود شده است و قرنطینه مجددی برای ساکنان این شهر اعمال شده که از بعد از ظهر جمعه آغاز و تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

به دلیل گسترش ویروس هندی دولت آلمان جمعه شب پرتغال را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داد و از روز سه شنبه مجددا محدودیت های بسیار سختگیرانه ای را از مسافران از این کشور در دستور کار قرار می دهد.

بیشترین موارد ابتلای روزانه از فوریه در پرتغال

پرتغال با ثبت 1604 مورد ابتلای جدید در عرض 24 ساعت در روز جمعه بالاترین نرخ مبتلایان روزانه از ماه فوریه را ثبت کرد. شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض دو هفته اخیر هم در این کشور به 137.5 افزایش پیدا کرده است.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در لندن

هزاران نفر در لندن، پایتخت انگلیس علیه قواعد کرونایی اعتراض کرده و خواستار لغو همه محدودیت‌های اعمال شده از طرف دولت شدند.

معترضان به سمت پارلمان این کشور حرکت کردند. در آنجا برخی شرکت کنندگان توپ های تنیس را با برچسب های انتقادی و توهین آمیز به سمت نرده های پارلمان پرتاب کردند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن استفاده از ماسک و واکسیناسیون علیه کرونا مورد تمسخر قرار می گرفت. از بین شرکت کنندگان در این اعتراضات تنها تعداد محدودی به قواعد ضد کرونایی پایبند بودند.

دولت انگلیس به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی در این کشورطرح لغو محدودیت ها که برای 21 ژوئن تصمیم گیری شده بود را به مدت 4 هفته به تعویق انداخت.

افزایش ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان انگلیسی

به گزارش ساندی تایمز ویروس انگلیسی در بین دانش آموزان این کشور به سرعت در حال شیوع است.این رسانه انگلیسی با استناد به آمارهای اعلام شده از طرف نهادهای بهداشتی در این کشور گزارش داده است که در هفته منتهی به 20 ژوئن تعداد کودکان 5 تا 9 ساله مبتلا به کرونا در مقایسه با هفته قبل از آن حدود 70 درصد افزایش داشته و در افراد 10 تا 14 ساله هم رشد مبتلایان 56 درصد بوده است. در این هفته در مجموع حدود 16100 دانش آموز به دلیل ابتلا به کرونا غایب بودند و این در حالی است که در هفته قبل از آن تعداد غیبت ها 10600 مورد بود.

این رسانه انگلیسی دلیل افزایش شمار مبتلایان را گسترش شیوع ویروس هندی ارزیابی کرده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,128 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 12 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 23 ساعت 18,270 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 18 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 838نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 40 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,768,443 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 110,951 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,717,811 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,089 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,257,289 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,458 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,782,463نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,779نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,734,136 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,303 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند..