۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

آیا یک زن شهردار تهران خواهد شد؟

منتخب شورای ششم شهر تهران گفت: قطعا اگر یک زن توانمندی برنامه واجد شرایطی ارائه کند، ما با زن بودن آن مشکلی نداریم و مانع انتخاب آن نخواهد شد.
کد خبر : ۵۶۲۷۴۰

ناصر امانی منتخب شورای ششم شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر دوره پنجم تا چه مقدار در اجرای برنامه‌ها و وعده‌های خودشان برای ارتقای کیفیت شهر ضعف داشتند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها در برابر قانون انتخاب شهردار بود که توفیقی نداشتند و مجبور شدند ظرف ۲ سال چند شهردار و سرپرست برای کلانشهر تهران جا به جا کنند، همین موضوع باعث شد که بقیه کارهایشان هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد.

آیا یک زن شهردار تهران خواهد شد؟

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر دوره پنجم اگر برنامه‌ای هم داشتند، اما موفق نشدند آن‌ها را عملی کنند مردم آورده قابل لمسی در هیچ زمینه‌ای از آن‌ها مشاهده نکردند، مخصوصا در ۳ مشکل اصلی تهران آلودگی هوا، کمک به حمل و نقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده برخی‌ها انتقاداتی داشتند و پیشرفتی هم در این حوزه‌ها مشاهده نکردیم.

منتخب شورای ششم شهر تهران درباره مشکل حمل و نقل عمومی و رفع آن توسط شورای شهر دوره ششم، تصریح کرد: ما معتقدیم که رسیدگی به حمل و نقل عمومی در تهران تنها وظیفه مدیریت شهری نیست و مجموعه دولت و مجلس هم باید کمک کنند، البته قانون هم همین را تعریف کرده است یعنی ذکر شده که ۵۰ درصد توسعه خطوط مترو ۸۲.۵ درصد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و نوسازی تاکسیرانی از وظایف دولت است.

امانی افزود: اگر دولت در این زمینه ها به مدیریت شهری کمک کند حتما ما موفق به برداشتن گام‌های خوبی در این حوزه می‌شویم، زیرا حمل و نقل عمومی از اولویت‌های شورای شهر دوره ششم است و سعی می‌کنیم از منابع شهرداری در این زمینه استفاده کنیم و حل کردن کامل مشکلات این بخش قطعا به کمک دولت و حمایت مجلس نیاز دارد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انتخاب شهردار زن برای تهران در دستور کار شورای شهر ششم است یا خیر؟ گفت: ما نگاه جنسیتی نداریم و به شایسته سالاری و شاخص‌ها نگاه می‌کنیم، کسی باید وارد عرصه شود که مشکلات پایتخت را حل کند، حالا ممکن است مرد یا زن باشد قطعا اگر یک زن توانمندی برنامه واجد شرایطی ارائه کند، ما با زن بودن آن مشکلی نداریم و منع انتخاب آن نخواهد شد.