۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
معاون بنیاد مسکن کشور خبر داد

تکمیل ۶۰ درصد مسکن محرومان در کشور

تکمیل ۶۰ درصد مسکن محرومان در کشور
معاون امور استان های بنیاد مسکن کشور گفت: تاکنون ۶۰ درصد ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور تحویل شده است.
کد خبر : ۵۶۲۵۱۵

هادی درفشی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح هفت واحد مسکن مددجویی در تنکابن با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور شروع شده است، افزود: از این تعداد بیش از ۶۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت این واحدها ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره داده شده است، افزود: برای ساخت خانه‌های محرومان در روستاها ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان وام داده می‌شود.

وی سهم استان مازندران از مسکن معلولان را ۴۵۰ واحد بیان کرد و گفت: تاکنون نیمی از این واحدها تکمیل شده است.

فیض الله اشکوریان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنکابن نیز در آئین افتتاح یکصد و هفتادمین واحد مسکونی از محل تفاهم نامه پنج جانبه خانوار دو معلول شهری تنکابن اظهار داشت: بنیاد مسکن تاکنون برای هشت هزار و ۵۰۴ واحد طرح ویژه مسکن روستایی تسهیلات بانکی پرداخت کرده است.

وی افزود: در سال جاری از ۲ هزار واحد مسکونی محرومین، ۱۰۰ واحد سهم شهرستان تنکابن بود که برای ساخت این واحدها، ۵۰ میلیون تومان وام ۵ درصدی، ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده و خدمات رفاهی و نظام مهندسی هم رایگان انجام شد.

اشکوریان گفت: پروژه ۸ واحدی که امروز افتتاح می‌شود، در زیر بنای ۶۴۰ متر مربع در سه طبقه ساخته شده و از محل تفاهم نامه پنج جانبه، ۹۸۰ میلیون تومان وام بلاعوض، ۱۴۴ میلیون تومان وام و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک خیرین مدرسه ساز برای این پروژه هزینه شده است.