۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

آخرین آمار کرونا در ایران 3 تیر 1400

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار کرونایی های ایران را تا امروز سوم تیرماه اعلام کرد.
کد خبر : ۵۶۲۴۵۵

کرونا جان 144 ایرانی دیگر را در 24 ساعت گذشته گرفت. کرونا وضعیت شهرهای کشور را همچنان بحرانی قرار داده است . در حال حاضر 22 شهر کشور قرمز و 175 شهر نارنجی کرونایی است.

آخرین آمار کرونا در ایران 3 تیر 1400

دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۴ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۶۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۶۶۹ دُز رسید گفت:از دیروز تا امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۴۲ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این خبر که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسید ادامه داد: خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۷۹۷ هزار و ۱۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سه هزار و ۲۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر لاری تاکید داشت : تا کنون ۲۲ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 در 24 ساعت گذشته مجموعا 52 هزار و 665 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده و آمار کامل واکسیناسیون به 5 میلیون و 481 و 669 دز رسیده است.

گفتنی است، از زمان شروع واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران تا کنون مجموعا 4 میلیون و 412 هزار و 104 نفر معادل 5.3 درصد جمعیت کشور دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند و دز دوم واکسن تنها به یک میلیون و 69 هزار و 565 نفر معادل 1.3 درصد جمعیت کشور تزریق شده است.