۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد ایران را رد کرد

فدراسیون فوتبال عربستان، پیشنهاد ایران برای پایان به برگزاری بازی تیم‌های فوتبال دو کشور در زمین بی طرف را رد کرد.
کد خبر : ۵۶۲۴۵۲

فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش نامه ای برای فدراسیون فوتبال عربستان نوشت. در این نامه فدراسیون فوتبال کشورمان خواهان پایان دادن به برگزاری دیدارهای باشگاهی دو تیم در کشور بی طرف شده بود.بر اساس تصمیمی که در ماه مارس سال ۲۰۱۶ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اتخاذ شد با توجه به قطع روابط سیاسی دو کشور قرار شد بازی تیم های باشگاهی دو کشور در کشور ثالث برگزار شود.

فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد ایران را رد کرد

به گزارش خبرآنلاین این تصمیم در فصل گذشته ی لیگ قهرمانان آسیا هم اجراء شد اما از آنجایی که تیم های ایرانی برای حضور در بازی های گروهی به عربستان سفر کردند فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به فدراسیون فوتبال عربستان خواستار پایان دادن به این موضوع شد. در این نامه بدین موضوع اشاره شد همان طور که تیم های ایرانی حسن نیت خود را نشان دادند و برای بازی در مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سفر کردند فدراسیون فوتبال ایران انتظار دارد تیم های عربستانی هم برای بازی با تیم های ایرانی به این کشورمان سفر کنند.

به نظر می رسد این نامه نگاری فعلا نتیجه مثبتی به دنبال نداشته است و شاید هم فدراسیون فوتبال عربستان در این زمینه تصمیم گیرنده نباشد به این خاطر که الشرق الوسط نوشته است دیدار تیم های ایرانی و عربستانی هم چنان در کشور بی طرف برگزار می شود.  بر این اساس النصر که در مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان تراکتور است باید کشور ثالث برای برگزاری این بازی انتخاب نماید و استقلال هم در مصاف با الهلال باید کشور میزبان را تعیین کند.

الشرق الوسط در حالی این خبر را از سوی کنفدراسیون فوتبال اعلام کرده است که هنوز خبر رسمی از سوی سایت AFC اعلام نشده است و از سویی زمزمه هایی وجود دارد که به خاطر کووید ۱۹ بازی ها تا مشخص شدن چهره ی فینالیست غرب آسیا به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود. نکته ی جالب اینکه عربستان و امارات برای برگزاری بازی ها به صورت متمرکز اعلام آمادگی کرده اند.
 
فصل گذشته هم بازی ها به صورت متمرکز و در دوحه برگزار شد. اینبار دوحه با توجه به آماده شدن برای برگزاری بازیهای جام جهانی تمایلی برای میزبانی ندارد و حتی بازی های منطقه ی شرق را هم میزبانی نکرده است. اکنون قرار است بازی های منطقه ی شرق در تاشکند برگزار شود.