۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

این رفتار‌ها به زندگی مشترکتان آسیب می‌زند!

این رفتار‌ها به زندگی مشترکتان آسیب می‌زند!
یک روانشناس در رابطه با آسیب‌های ناشی از شک و ظن در زندگی مشترک توضیحاتی داد.
کد خبر : ۵۶۲۲۹۷

فاطمه کوهپایه زاده روانشناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با آسیب های شک داشتن در زندگی مشترک اظهار کرد: اگرچه اغلب زوجین دوست ندارند که در زندگی مشترک مورد کنکاش یکدیگر قرار گیرند و به هم شک و ظن داشته باشند امّا برخی از آن ها این کار را انجام می دهند و باعث ناراحتی هم می شوند چرا که این مسئله آن ها را خسته می کند و به آن ها حس محدودیت می دهد. زیرا وقتی فرد به طور مدام آمار همسر خود را می گیرد و پیگیر این است که کجا رفت؟ با چه کسی رفت؟ چه کار کرد؟ او که بود؟ در فکرش چه می گذرد؟ و...درواقع, در حال تخریب آجر به آجر خانه رویاهای خود است و  بیشتر زوج‌ها بدون این که متوجه باشند این کار را انجام داده و به طور ناخواسته, همسرشان را فراری می‌دهند.

وی بیان کرد: مردان و زنانی هستند که می‌گویند از این که همسرشان هر ۳۰ دقیقه یک بار تلفن می‌زند و مدام پیامک‌های بی معنی می‌فرستد کلافه و عصبی شده اند و از این که در تمام طول روز همسرشان زنگ می‌زند و مکان آن‌ها را چک می‌کند اذیت می‌شوند و از این که باید برای هر چیز کوچکی جواب پس بدهند احساس ناامنی می‌کنند.

این روانشناس گفت: بسیاری از افراد وقتی مشغول انجام کاری هستند توجه بیش از اندازه را دوست ندارند و ممکن است در ابتدا درباره تماس‌ها و توجهات بیش از اندازه همسرشان اعتراضی نکنند، امّا به مرور کلافه می‌شوند و حتی گاهی با روش‌های متفاوت سعی می‌کنند از جواب دادن طفره بروند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: لازم نیست زوجین به طور دائم هر موضوع کوچک و هر حرکتی که انجام می دهند را به همسرشان گزارش دهند و هر لحظه بگویند که الان کجا هستند و  به چه چیزی فکر می‌کند. بنابراین, گاهی  زن و مرد باید به یکدیگر زمان دهند و همسرشان را در کنار خود نداشته باشند تا حس دلتنگی به سراغشان آید و قدر لحظه های با هم بودن را بهتر درک کنند. 

وی ادامه داد: زوجین باید به یکدیگر فرصت دهند که علاوه بر مسئولیت های زندگی مشترک, زمانی را برای خلوت و تنهایی خود داشته باشند چراکه ازدواج موفق به این معنی نیست که زوجین در تمامی لحظات در کنار یکدیگر باشند و با کنکاش و حساسیت بالا باعث ناراحتی یکدیگر شوند. زیرا برخی از افراد تصور می کنند اگر به طور پیوسته این تعقیب و گریز را انجام دهند, طرف مقابل متوجه آن نمی‌شود و یا حتی فکر می کنند که نشان دادن علاقه افراطی خود به همسرشان کاری دوستانه و جالب است, امّا واقعیت این است که زوجین, با دنبال و چک کردن مداوم همسر خود و گرفتن آمار او یا خودنمایی در برابر او به منظور جلب توجه, دقیقا در جهت معکوس حرکت می کنند و با این کار باعث می شوند که همسرشان کاملا از او دوری کند و تمایلی به برقراری رابطه صمیمانه با او نداشته باشد.