۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

خبر خوش عراقچی درباره توافق ایران و آمریکا + جزئیات

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است، تاکید کرد: زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده، چون صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملا روشن است.
کد خبر : ۵۶۱۹۹۶

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده ایران به خبرگزاری صداوسیما گفت: امروز (یکشنبه) آخرین روز از ششمین دور مذاکرات است و ما روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. الان در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است.

وی افزود: مسائل اصلی مورد اختلاف که باقی‌مانده، بعضی از مسائل حل شده و برخی مسائل هنوز باقی‌مانده است، ولی یک شکل کاملا دقیقی به خودش گرفته و کاملا روشن است که ابعاد این اختلافات چگونه است.

  • تا 20% تخفیف اسپری و بادی اسپلش زنانه!
  • لیست بهترین عسل های بازار با کیفیت بالا و تضمینی!!
  • آجیل و خشکبار را تا 30% درصد تخفیف در باسلام خریداری کنید!!!
  • استخدام فوری در شرکت های بزرگ! بیش از 2000 آگهی استخدام
  • ا 20% تخفیف اسپری و بادی اسپلش زنانه!
  • لیست بهترین عسل های بازار با کیفیت بالا و تضمینی!!
  • آجیل و خشکبار را تا 30% درصد تخفیف در باسلام خریداری کنید!!!
  • استخدام فوری در شرکت های بزرگ! بیش از 2000 آگهی استخدام

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهار داشت: فکر می‌کنم زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده، چون  صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملا روشن است. باید تصمیمات خودشان را بگیرند. الان مشخص است که چه حوزه‌هایی، چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد. بنابراین زمانی است که همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل ما باید تصمیم نهایی خودشان را بگیرند.

عراقچی در ادامه تاکید کرد: به همین جهت برای چند روزی که الان نمی‌توانم دقیقا بگویم چند روز است، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌ها برمی‌گردیم؛ نه فقط برای مشورت‌های بیشتر، بلکه برای تصمیم گیری.

 رئیس تیم مذاکره کننده ایران خاطر نشان کرد: همکاران من روزهای بسیار سختی را داشتند و تا پاسی از شب روی اسناد کار کردند. دیشب تا 2 صبح روی آخرین برگه اسناد و آخرین پاسخ‌هایی که باید داده می‌شد، کار کردند. به هرحال می دانید که مذاکره غیرمستقیم کار آسانی نیست و برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها لازم است که خیلی دقیق‌تر و خیلی جزیی‌تر کار کرد و مطالب را آماده کرد.

عراقچی گفت:  هر دوری که مذاکره داشتیم پیشرفت کردیم، برخی ادوار پیشرفت کمتر و برخی ادوار بیشتر بوده است. من فکر میکنم این دور پیشرفت‌های خوبی را انجام دادیم و همانطور که یک بار دیگر هم عرض کردم الان از همیشه به یک توافق نزدیک‌تر هستیم، ولی فاصله‌ای که الان بین ما و توافق مانده، پر کردنش کار آسانی نیست و نیاز به تصمیماتی دارد که باید عمدتا طرف‌های مقابل ما بگیرند و امیدوارم در دور بعدی این فاصله کوتاه باقیمانده که اگرچه کار سخت و پرسنگلاخی است را طی کنیم و بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: این امید من برای دور آینده است ولی قطعا نمی‌توان پیش بینی کرد که آیا در دور آینده می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا نه، ولی به شدت امیدوار هستم.