۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

کرونا بنادر جنوب چین را از کار انداخت

کرونا بنادر جنوب چین را از کار انداخت
اختلال در ارسال محموله‌های تجاری از مبدا جنوب چین به نقاط دیگر دنیا حاکی از ادامه نگرانی نسبت به شیوع دوباره ویروس کرونا در این منطقه از چین است.
کد خبر : ۵۶۱۸۱۲

به نقل از سی ان ان، شیوع کرونا در جنوب چین باعث اختلال در بنادری شده که برای تجارت جهانی نقشی کلیدی را ایفا می کنند. شیوع دوباره کووید در این منطقه از چین می تواند تاخیر چندین ماهه در ارسال کالاهایی را به همراه داشته باشد که کمبود آنها در جریان فصل خرید می تواند باعث افزایش قیمت آنها شود.

اختلال در روند ارسال کالاها از ماه گذشته و زمانی آغاز شد که مقامات در گواندگدونگ در جنوب چین که چندین بندر بزرگ کانتینری دنیا در آن حضور دارد به دلیل شیوع کرونا مجبور به لغو پروازها، تعطیلی بسیاری از مراکز و به تعویق انداختن تجارت در بنادر شدند تا بتوانند بار دیگر مانع از شیوع کرونا شوند.

سرعت شیوع از آن زمان به بعد بیشتر شده و بسیاری از برنامه های دولت برای کنترل شیوع پاندمی کرونا بار دیگر آغاز شده است.

در هفته دوم خردادماه مقامات استان گوانگدونگ در واکنش به مشاهده اولین گونه کرونای هندی پروازها در برخی مناطق این استان را لغو و بخش‌هایی از این استان را قرنطینه کردند.

گزارش‌های رسمی حاکی از ابتلای تمام این افراد به گونه هندی ویروس کرونا است که در زمان حاضر سازمان بهداشت جهانی آن را گونه "دلتا" نامیده است.

هوانگ گوانگ لی، مدی کمیسیون بهداشت گوانگ‌ژو درباره اتفاقات اخیر گفت: ما باید سرعت واکنش خود در برابر ویروس را افزایش دهیم و پیش از شیوع بیشتر ویروس را کنترل کنیم.

به‌دنبال این خبر صدها پرواز در فرودگاه بین‌المللی بایون لغو شد و مقامات دستور قرنطینه تعدادی از خیابان‌های گوانگ‌ژو در حومه لیوان را داده‌اند.

دولت چین  در اوایل خرداد خروج تمام جمعیت 15.3میلیون‌نفری گوانگ‌ژو از شهر با اتوبوس، هواپیما و یا قطار ممنوع اعلام کرده بود اما اختلال در روند ارسال کالاهای تجاری از بنادر گوانگدونگ به نقاط دیگر دنیا بدین معناست که هنوز نگرانی ها درباره شیوع دوباره ویروس کرونا به طور کامل رفع نشده است.