۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷

قتل‌عام یک خانواده به‌خاطر مواد مخدر

قتل‌عام یک خانواده به‌خاطر مواد مخدر
مرد قاچاقچی که ۸ عضو یک خانواده را کشته بود، بازداشت شد.
کد خبر : ۵۶۱۶۷۹

قاچاقچی مخوف که به‌خاطر معامله موادمخدر، هشت زن و کودک را با شلیک گلوله کشته بود پس از دو هفته عملیات دستگیر شد. مرد جنایتکار به نوزاد هشت‌ماهه هم رحم نکرده و به او شلیک کرده بود.

رسیدگی به این پرونده هولناک از یازدهم خرداد امسال و با گزارش قتل هشت عضو خانواده‌ای در زاهدان در دستور کار پلیس این شهر قرار گرفت. دو زن و شش کودک قربانی این جنایت شده بودند. شش کودکی که ظهر روز قبل با پدر خداحافظی کردند تا او برای گذراندن ادامه حبسش به زندان بازگردد. حوالی ساعت ۱۲ ظهر برادر و پدر زن‌جوان چند بار با او تماس گرفتند، اما پاسخگو نبود. هراسان‌شده و راهی خانه‌شان در خیابان نبوت زاهدان شدند. چندبار زنگ زدند، اما کسی در را باز نکرد به همین خاطر با شکستن شیشه ورودی خانه در را باز کرده و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند.

جسد غرق در خون دختر شیرخواره خانواده در سالن بود. آن‌ها به جست‌وجوی اتاق‌ها پرداخته و در یکی از اتاق‌ها با جسد مادر خانواده، پنج فرزند و مادرشوهرش روبه‌رو شدند. با گزارش این جنایت به پلیس، تیمی از کارآگاهان و بازپرس جنایی در محل حاضرشده و تحقیقات را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد، پدرخانواده روز قبل با پایان‌یافتن مرخصی‌اش خود را برای گذراندن ادامه محکومیتش به زندان معرفی کرده بود. بررسی اجساد نشان می‌داد، همه با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند و زمان مرگ بعد از انتقال پدر به زندان بوده است.

این موضوع نام پدر خانواده را از فهرست مظنونان خارج کرد. بررسی سابقه این فرد نشان می‌داد به اتهام موادمخدر در زندان است که این موضوع انگیزه قتل بر سر اختلافات بین قاچاقچیان را مطرح کرد. از سوی دیگر بررسی خانه نشان داد، از آنجا سرقت شده است. تحقیقات از همسایه‌ها نیز نشان داد این خانواده به‌تازگی به آن محله آمده و با کسی ارتباط نداشتند. شب جنایت نیز صدای گلوله از خانه‌شان شنیده نشده بود. با توجه به این‌که بیش از هشت تیر شلیک شده بود، ماموران مطمئن شدند قاتل یا قاتلان از سلاح با صداخفه‌کن استفاده کرده‌اند.

پس از دو هفته، کارآگاهان پلیس آگاهی با کشف سرنخ‌هایی، عامل اصلی این جنایت را که جوانی ۲۶ ساله بود شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان دستگیر و در بازرسی محل اختفای او اموال سرقت‌شده از خانه مقتولان همراه یک قبضه کلت کمری با ۲۷ فشنگ جنگی کشف شد. با دستگیری این متهم مشخص شد او از قاچاقچیان حرفه‌ای است که با همدستی پنج زن و مرد دیگر این جنایت را رقم زده است. متهم در جریان تحقیقات با اعتراف به ارتکاب این جنایت گفت: چند روز قبل از جنایت با پدر خانواده معامله موادمخدر کردم، اما او بدون اینکه پول مواد را بدهد، خود را به زندان معرفی کرد. با همدستانم تصمیم گرفتیم به خانه او برویم و مواد را سرقت کنیم. شب حادثه همراه همدستان خود به خانه مرد زندانی رفتیم، اما موادمخدری پیدا نکرده و دو زن و شش بچه‌ای را که آنجا بودند، کشتیم. بعد هم برای صحنه‌سازی از خانه سرقت کردیم.

پس از اعتراف عامل اصلی جنایت، پنج همدست دیگر این قاتل شامل یک زن و چهار مرد شناسایی و متهمان در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند.

منبع: روزنامه جام جم 

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز