۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

قاضی‌زاده: رفع تبعیض‌ها و عدم توازن نیازمند برنامه‌ریزی جدی است

قاضی‌زاده: رفع تبعیض‌ها و عدم توازن نیازمند برنامه‌ریزی جدی است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رفع تبعیض‌ها و عدم توازن نیازمند برنامه‌ریزی جدی است گفت: دولت در موضوع تورم، بورس و مالیات از جیب مردم به درآمد رسیده است.
کد خبر : ۵۶۱۵۸۱

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان سمنان در ابتدا به موضوع مدیریت نادرست صورت گرفته در جلوگیری از شیوع و همه‌گیری کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت ضعیف در حوزه مقابله با کرونا وجود داشته است.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر کشور را استضعاف و عدم توازن موجود در موضوعات مختلف ملی و منطقه‌ای دانست و گفت: کشور در 100 سال اخیر دچار تبعیضی گسترده شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تمرکز امکانات و منابع مالی و رفاهی و ... را در تهران از مصادیق عدم توازن موجود در کشور برشمرد و گفت: این مسئله به فقر، مهاجرت، آلودگی هوا، گرانی زمین و دیگر مشکلات دامن زده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کشور برای اصلاح و رفع تبعیض‌ها و عدم توازن نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد گفت: دولت‌ها تاکنون حرف از آمایش سرزمینی زده‌اند؛ اما عملاً در این زمینه هیچ کاری انجام نداده‌اند؛ چراکه خودشان می‌خواستند بدون مردم امور را انجام دهند.

وی بیان کرد: تمرکز تمام امکانات، تخصیص منابع مالی و بانکی و بودجه‌ای به تهران، ایجاد مراکز تفریحی، توزیع نیروی متخصص و پزشک متخصص و حقوقدان و مهندسان متبحر و ... همگی به تهران اختصاص‌یافته است و همین مسئله سبب ایجاد شکاف درآمدی بسیار بین فقرا و اغنیا شده است و این تورم از جیب فقرا برداشته و به جیب اغنیا گذاشته می‌شود و این تسلسل و دور به‌صورت مستمر ادامه دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیکاری گسترده را از دیگر مشکلات و بحران‌های اصلی کشور دانست و گفت: 450 شهرستان در کشور داریم که از این تعداد در بحث بیکاری وضعیت 150 شهرستان بحرانی و وضعیت 30 شهرستان فوق بحرانی است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: حذف سربازی اجباری در دولت سلام در دستور کار قرار دارد؛ چراکه این مسئله خود به ایجاد مشکلات مختلف ازجمله بحران ازدواج، مهاجرت و اتلاف عمر و نیروی جوانی در بهترین سال‌های عمر یک فرد منجر شده است که ما در دولت سلام آن را رفع خواهیم کرد و در دولت ما سربازی به‌صورت حرفه‌ای و داوطلبی انجام خواهد شد.

وی گفت: دوره دانشجویی نیز از دیگر موارد مهمی است که باید به آن پرداخته شود؛ در دوران دانشجویی یک دختر یا پسر دانشجو از شهر و استان خود به شهر و استان دیگر رفته و عملاً نیروی انسانی جوان و نخبه آن شهرستان از او گرفته می‌شود و این دانشجو مسلم است که درجایی با امکانات بیشتر ترجیحش به ماندن بیشتر از بازگشت به دیار خودش است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت در موضوع تورم، بورس و مالیات از جیب مردم به درآمد رسیده و به‌جای استیفای حقوق مردم نفت مردم را سر سفره دولت بردند تصریح کرد: دولت وظیفه‌اش استیفای حقوق مردم از دیگران و از خود دولت است. این باید درست شود مسئولان محلی توسط خود مردم انتخاب شوند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: حتماً نخبگان هر استان باید در مورد استاندار استان خود نظر بدهند و اگر یک‌سوم مردم یک شهرستان از مدیر آن شهرستان اعلام نارضایتی کنند؛ سامانه‌ای طراحی‌شده است تا بر اساس گزارش‌های مردم آن مسئول برکنار شود.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت همه‌جانبه مردمی بر عملکرد دولت، وظیفه اولیه دولت را جلب رضایت مردم عنوان و خاطرنشان کرد: هزاران کارمند دولت با سمت‌های معاون مدیرکل به بالا داریم و این‌ها دارند از مردم حقوق می‌گیرند؛ بنابراین باید به مردم پاسخگو باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به طرح دولت احتمالی خود به‌منظور توسعه متوازن کشور افزود: برای هر شهرستان یک مأموریت ملی تعریف می‌کنیم و هر شهرستان یک پایتخت در یک حوزه خاص می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: همه ظرفیت‌های طبیعی انسانی زیرساختی مزیت‌های شغلی شهرستان‌های مختلف کشور را استخراج کرده‌ایم و می‌دانیم هر شهرستانی چه منابع و چه ظرفیت انسانی‌ای دارد و بر اساس این شناخت به آن شهرستان اجازه می‌دهیم تا پایتخت یک موضوع خاص در کشور شود و اختیارات یک کشور و پایتخت را داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما در دولت سلام مردم را مسلط بر مدیران خواهیم کرد تأکید کرد: هر مدیری که نتواند پاسخگوی مردم باشد یا باید عذرخواهی کند یا دیگر جایش در دولت سلام نیست.