۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

ثبت نام وام ودیعه مسکن آغاز شد + جزییات

ثبت نام وام ودیعه مسکن در حالی آغاز شده که با وجود پیگیری های زیاد اما هنوز میزان اقساط این تسهیلات اعلام نشده است.
کد خبر : ۵۶۱۵۲۳

ثبت نام  دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن آغاز شد. براساس این گزارش تمامی مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می­‌توانند  برای ثبت نام به سامانه https://tem.mrud.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن

متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید حتما متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. 

 تاریخ انعقاد اجاره‌­نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست امسال باشد.

-چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری کشور

منطقه شهری

کلانشهر تهران

سایر کلانشهرها

(مشهد، اصفهان، کرج، شیراز،تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه)

سایر شهرها

 سقف تسهیلات

(میلیون تومان)

70

40

25

براساس این گزارش با وجود آنکه  ثبت برای این وام از ساعت ۱۲ امروز آغاز شده، اما هنوز میزان اقساط و یا بازپرداخت این تسهیلات مشخص نیست و وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی صحبتی در این خصوص انجام نداده‌اند.

ثبت نام وام ودیعه مسکن آغاز شد + جزییات

گفتنی است، در سال گذشته وزارت راه و شهرسازی برای تسهیلات وام ودیعه مسکن اعلام کرد که ساز و کار اعطای این تسهیلات در قالب دستورالعملی که بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده‌اند، اجرایی شده است. براین اساس این وام به اسم مستأجر به موجر پرداخت شد.

سال پیش وزارت راه و شهرسازی پرداخت این تسهیلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی اعلام کرد و اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی استان تهران ۵۴۰ هزار تومان، اقساط وام ۳۰ میلیون تومانی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و اقساط تسهیلات در سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان بود.

نرخ سود این تسهیلات در سال گذشته ۱۳ درصد اعلام شد و مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام، پایان سال به بانک برگشت داده شد. سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته بود.

به نظر می‌رسد که امسال هم وزارت راه و شهرسازی  ساز و کار تسهیلات ودیعه مسکن  را همچون سال گذشته اجرایی کرده است.

براساس این گزارش در سال گذشته تعداد بسیار زیادی از متقاضیان برای دریافت این تسهیلات با مشکلات بسیار زیادی از جمله همکاری نکردن بانک و یا شعبه‌ها و همچنین کامل نکردن مدارک توسط متقاضیان روبه‌رو شده بود که به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی بسیاری از این ناهماهنگی‌ها  و مشکلات در حال حاضر رفع و مدت زمان ثبت نام این طرح تا شهریور ماه تمدید شده  است.