۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

همتی: امیدوارم آمریکا به برجام برگردد/ توسعه با تهاتر و خنثی سازی تحریم نمی شود

همتی: امیدوارم آمریکا به برجام برگردد/ توسعه با تهاتر و خنثی سازی تحریم نمی شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم آمریکا به برجام برگردد؛ اگر در دولت فعلی تحریم‌ها برداشته شود مورد استقبال من است؛ توسعه با تهاتر و خنثی سازی تحریم نمی شود.
کد خبر : ۵۶۱۳۷۶

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری، اظهار داشت: برجام مسئله مهم مورد تایید نظام است و مصمم هستیم اجرایی شود و دولت فعلی هم دنبال آن است. امیدوارم آمریکا به برجام برگردد و تعهدات آن راستی آزمایشی شود، اگر در دولت فعلی تحریم‌ها برداشته شود مورد استقبال من است و اگر در این دولت نشود جزو اولویت اول من است.

وی افزود: ما نیاز به تعامل با دنیا داریم. ما به سرمایه خارجی و بازارهای خارجی نیاز داریم. با تهاتر نمی‌شود کشور را اداره کرد.

همتی تاکید کرد: در شرایطی که فشار حداکثری بود، ما مقاومت کردیم چون دنبال فشار اقتصادی بودند و ما در بانک مرکزی هم جلوی آن ایستادم. توسعه با تهاتر و خنثی سازی تحریم نمی شود. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما که نیامدیم صبح تا شب به مردم فشار وارد کنیم. چرا باید برای مردم سوال ایجاد کنیم که چرا مخالف FATF هستیم. بنده طرفدار مبادلات اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی هستم. توسعه بدون برون گرایی و درون‌زایی موجود در اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد. 

همتی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما در مناظرات تلویزیونی در پاسخ به خیلی اسناد با انگ زدن به رقیب از کنار مسائل رد شدید، لطفا به مردم بگویید که ماجرای نامه چه بود و چرا طرفدار بنزین ۵ هزار تومانی بودید، گفت: دوستانی که نامه را منتشر کردند چرا کلش را منتشر نمی‌کنند؟ چرا فقط یک بخش از آن را منتشر می‌کنند؟

همتی گفت: این نامه را به رهبری و دولت نوشته شد و دولت هم در زمان خودش آن را اجرا نکرد. من بیشتر هدفم رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از تورم بیشتر بود اما چون در این زمینه آنچه که گفته بودم انجام نشد ما نتوانستیم نه موضوع افزایش قیمت بنزین و نه حوادث بعد از آن را مدیریت کنیم.

وی یادآور شد: همین یک چهارم از نامه من که منتشر شده است در آن دو نکته مهم دارد یکی اینکه باید یارانه مردم تا ۹۵ هزار تومان افزایش یابد. من به دنبال معیشت مردم هستم. نکته دوم این است که در آن بخش نامه گفته‌ام که با تدبیر باید این امر اجرایی شود اما کجا در افزایش قیمت بنزین تدبیر حاصل شد؟