۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲

تماس واتساپی حساب صدها نفر را خالی کرد!

تماس واتساپی حساب صدها نفر را خالی کرد!
با تلاش مأموران پلیس فتا استان البرز، اعضای باند کلاهبرداران حرفه ای که از طریق تماس واتساپی از یکصد نفر از شهروندان در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بودند را شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر : ۵۶۱۳۰۹

رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتا استان البرز، عصر امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضائی مبنی بر این که شخص ناشناسی ازطریق تماس واتساپی و با استفاده از لوگوی صدا و سیما خبر از برنده شدن ۷۰ میلیون ریال کمک هزینه عتبات عالیات را اعلام و پس از جلب اطمینان آن‌ها، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن‌ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب کاربران می‌کردند، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش فارس وی افزود: با بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهمان در قالب یک باند کلاهبرداری ازداخل زندان و به صورت واتساپی با کاربران تماس گرفته و برای شانس بیشتر و عملی شدن نقشه خود، لوگو واتساپ خودرا به لوگو و نشان صداوسیما تغییر می‌دادند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز گفت: کلاهبرداران پس از فریب مال باختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب افراد در سطح کشور و سپس انتقال وجوه به حساب‌های دیگر افراد دخیل در این پرونده می‌کردند.

جلیلیان اظهار کرد: متهمان که دارای سابقه کلاهبرداری در فضای مجازی هستند طی چندین مرحله با مبالغ کلاهبرداری شده، از فروشگاه‌های مختلف و با استفاده از دستگاه پوز درنقاط مختلف در استان تهران اقدام به خرید سکه، گوشی تلفن همراه و ... کردند.

این فرمانده انتظامی تصریح کرد: در نهایت سردسته این باند کلاهبرداری که از داخل زندان با همکاری ۲ نفر دیگر در بیرون از زندان اقدام به برقراری تماس های واتساپی با لوگو صدا و سیما می‌کردند در چندین عملیات گسترده پلیسی دستگیر و از آن‌ها چندین دستگاه گوشی تلفن همراه که اطلاعات تعداد زیادی از افراد داخل آن بود کشف شد.

وی گفت: متهمان به جرم خود مبنی بر یکصد فقره کلاهبرداری از شهروندان در سراسر کشور به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

جلیلیان با اشاره به اینکه کاربران فضای مجازی نباید به تبلیغات و تماس‌های مشکوک وسوسه انگیز توجه کنند، یادآور شد: برنده شدن در مسابقات به واسطه خوش حسابی و غیره نیازی به درج اطلاعات حساب‌های بانکی افراد شامل رمز کارت بانکی و سایراطلاعات بانکی ندارد و شهروندان درصورت مواجهه با این گونه تماس‌ها موضوع را از طریق سایت اینترنتی فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.