۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

درخواست وزارت بهداشت: مراسم استقبال و خداحافظی از کاندیداها برگزار نشود

درخواست وزارت بهداشت: مراسم استقبال و خداحافظی از کاندیداها برگزار نشود
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهر ماه گفت: وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تا الان چندین جلسه در این باره داشتند که هیچکدام آنها به جمع‌بندی نرسیده است.
کد خبر : ۵۶۱۲۹۸

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های انتخاباتی کاندیداها، بیان کرد: پروتکلی در این زمینه وجود دارد، که عمده‌ترین آن، مربوط به این است که تبلیغات انتخاباتی در فضای باز انجام گیرد و فاصله‌ی هشت متر مربع برای هر نفر تامین شده باشد.

وی ادامه داد: همچنین فقط از ۳۰ درصد فضا امکان استفاده وجود دارد و تبلیغات انتخاباتی در فضای بسته ممنوع است.

فرهادی تصریح کرد: ولی اگر جلسات خاص‌تری را در فصای بسته و تالارهای پذیرایی برگزار کنند منعی ندارد، اما به شرطی که در شهرهای قرمز ۱۵ نفر، نارنجی ۱۰ نفر، و زرد ۳۰ نفر بیشتر نباشند.

وی در مورد وضعیت رعایت پروتکل‌ها در ستادهای انتخاباتی، ادامه داد: هنوز گزارش‌های ما در این خصوص کامل نشده که کدام شهرها بهتر رعایت کردند، ولی تا جایی که اطلاع دارم، گردهمایی‌ها در فضای باز ایجاد شده و برای فضاهای بسته هم که باید از دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز می‌گرفتند، قطعا دانشگاه با آن مخالفت کرده است.

فرهادی گفت: آن موضوعی که بیشتر عامل نگرانی ما می‌شود ورود کاندیداهای محترم به استان‌ها است، معمولا زمانی که از هواپیما یا هر وسیله نقلیه‌ای پیاده می‌شوند، تجمع پیش می‌آید، بنابراین از ستادها درخواست کردیم مراسم استقبال و خداحافظی را انجام ندهند.

وی ادامه داد: چون هر چقدر هم که بگوییم مراسم با رعایت فاصله برگزار می‌شود، باز می‌دانیم که عملا امکان کنترل مراسم وجود ندارد، برای همین تاکید داریم که مراسم استقبال برگزار نشود و فقط در فضای باز مراسم اصلی انجام شود.

فرهادی افزود: وزارت کشور مواظب بود و به ستادهای کاندیدای محترم هم اعلام کرده بود تا پروتکل‌ها را رعایت کنند و به طور رسمی این موارد ابلاغ شده است.

او  درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهر ماه بیان کرد: صحبت راجع به این موارد زود است چون باید دو موضوع را در نظر بگیریم، یکی بحث پوشش واکسیناسیون است که ببینیم چقدر افزایش پیدا می‌کند و  دیگری وضعیت بیماری در کشور، در واقع اگر پوشش واکسیناسیون بیشتر شود راحت‌تر و آزادانه‌تر تصمیم‌گیری می‌کنیم.

فرهادی در پایان افزود: در این شرایط باید روش حضوری و غیر حضوری را ترکیب کرد که برنامه ریزی آن کار بسیار سختی خواهد بود و وزارت بهداشت، وزارت علوم، آموزش و پرورش تا الان چند جلسه داشتند که هیچکدام آنها به جمع بندی نرسیده است.