۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

احتمال ترور در اسرائیل بالا رفت

احتمال ترور در اسرائیل بالا رفت
در حالی که روزنامه یدیعوت آحارانوت در پایگاه اطلاع‌رسانی خود جمله "مطمئن هستم که ایران امروز جشن می‌گیرد" بنیامین نتانیاهو را تیتر کرده، پایگاه مرکر به عصبانیت و ناسزاگویی‌های هم حزبی‌هایش بیرون جلسه اشاره کرد.
کد خبر : ۵۶۱۲۳۵

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال 2009 به عنوان رهبر مخالفان دولت پشت تریبون کنست قرار گرفت تا شکست وی جنبه رسمی تری به خود گرفته یک گام به افول سیاسی و چندگام به محاکمه و زندان نزدیک شود.

به نوشته این پایگاه عبری زبان طی 12 سال گذشته سابقه نداشته است  که نتانیاهو در سخنرانی خود از جایگاه نخست وزیر صحبت نکرده باشد.

بنیامین نتانیاهو ضمن اعتراف ضمنی به نقش عمده اش در تحریم و فشار بر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد خوب می دانم که امروز ایرانی‌ها این امر را جشن می گیرند، اما ما به عنوان مخالفان کابینه صدایی رسا وقوی خواهیم داشت.

اما صدای رسای طرفداران نتانیاهو خیلی زود به گوش رسید، در همین راستا  پایگاه مرکر از کنست خبر داد، برخی از اعضای لیکود که برای تحریم جلسه رای گیری صحن اصلی را ترک کرده بودند در اطراف مانیتورهای تعبیه شده در سالن ها جمع شده و مرتب به نفتالی بنت ناسزا می گفتند به نحوی که صدای ناسزای آنها تا مسافتی دورتر هم شنیده می‌شد.

به نوشته این پایگاه عبری زبان، نفرتی که از لیکود نسبت به بنت به وجود آمده از نوع نفرتی است که بین دوستان بسیار نزدیک یا بین  برادران به وجود می آید به نحوی که اگر نخست وزیر شخص دیگری  حتی فردی  همانند دبیر کل جنبش "صلح اکنون" (مخالف سر سخت لیکود) هم می شد آنها آنقدر احساس نفرت و خشم در خود احساس نمی کردند.

عصبانیت و ناسزاهایی که از دهان اعضای لیکود و حزب صهیونیسم دینی در صحن علنی کنست به گوش رسید منجر به اخراج شماری از آنها شد در حالی که تقریبا هر از چند دقیقه سخنرانی نخست وزیر جدید با اعتراضات و سخنان یکی از اعضای لیکود نیمه تمام می‌ماند.

در سایه این تشنجات شاباک هم نسبت به احتمال ترور یکی از شخصیت‌های عمده ائتلاف پیروز هشدار داد ، این در حالی است که روزنامه یسرائیل هیوم روزنامه متحد نتانیاهو هم در گزارشی اعلام کرد همزمان با مراسم تحلیف کابینه تظاهرات علیه این کابینه نیز آغاز شده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در پایگاه اطلاع رسانی خود در خبری با اشاره به تهدیدهای صورت گرفته علیه بنت نوشت نفتالی بنت حتی پیش از آن که نخست وزیر شود از حفاظت ویژه و سطح بالای واحد 730 حفاظتی اسرائیل بهره مند شده است.

به نوشته این روزنامه عبری زبان امروز سطح حفاظتی از بنت در سطحی قرار داشت که نتانیاهو طی 12 سال گذشته از آن بهره می برد.

گفتنی است تهدیدها علیه بنت به حدی جدی شده که محافظان وی با کیف های حفاظتی خاصی که به سپر ضد گلوله تبدیل می‌شوند و با تمامی تجهیزات حفاظتی ممکن او را در داخل کنست همراهی کردند.