۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

مناطق اطراف قدس همچنان در آتش می‌سوزند

مناطق اطراف قدس همچنان در آتش می‌سوزند
آتش سوزی مهیبی که قبل از مراسم تحلیف در کنست در نزدیکی مناطق مسکونی در قدس آغاز شده همچنان به سوی مناطق مسکونی پیش می‌رود.
کد خبر : ۵۶۱۲۱۷

پایگاه عبری زبان یا نت وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه خبر داد، آتش سوزی جدید در منطقه مفسیرت تسیون قدس شعله ور شده و همچنان به سوی مناطق مسکونی در حال پیشروی است.

به نوشته این پایگاه عبری زبان حجم آتش که با وزش باد هر لحظه بیشتر می‌شود باعث شد تا پلیس دو خیابان نزدیک به محل آتش سوزی را تخلیه کرده و به ساکنان چند خیابان بعدی هم هشدار دهد خود را برای تخلیه خانه های خود آماده کنند.

به گفته آتش نشانان وزش باشد باعث گسترش غیر قابل کنترل آتش شده است در حالی که دود غلیظی منطقه را در خود فرو برده است.

شاهدان از وقوع آتش سوزی دیگری هم در منطقه لفتا در قدس خبر دادند

گستردگی و شدت آتش سوزی باعث شد تا پلیس جاده های اطراف این منطقه را مسدود کند و با توجه به این که این منطقه یکی از جاده های منتهی به مقر کنست است، شماری از نمایندگان در راه بندان شدید به وجود آمده گرفتار شدند.

به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی طی هفت روز گذشته بیش از 30 مورد آتش سوزی در تاسیسات و شهرک‌های مهاجر پذیر صهیونیستی کرانه باختری و قدس به وقوع پیوسته و با وجود آن که تاکنون بیش از 267 هزار لیتر آب از سوی هواپیماهای آتش نشان بر روی مناطق مختلف پاشیده شده اما آتش سوزی ها همچنان ادامه دارند.

مسئولین اسرائیلی حاضر به افشای میزان تلفات این آتش سوزی ها نبوده و در عین حال اجازه پرداختن به عمدی بودن آن را هم به رسانه‌ها نمی دهند.