۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

مسکن ملی بخریم یا نخریم؟

مسکن ملی بخریم یا نخریم؟
با وجود انتقادهای بسیار به طرح مسکن ملی، در هفته اخیر دور جدید ثبت نام آن شروع شده است. این درحالیست که در طرح بزرگ دیگر مسکن یعنی مسکن مهر هنوز با وجود گذشت یک دهه از شروع آن، صاحبان آن با مشکلاتی مواجه هستند و پرونده آن بسته نشده است.
کد خبر : ۵۶۱۱۱۰

 طرح مسکن ملی یکی از پرچالش‌ترین طرح‌های دولت یازدهم بود. حتی وزیر راه و شهرسازی در میانه کار یک بار از نبود زمین برای اختصاص به این طرح گلایه کرد که ناشی از مقاومت‌های دستگاه‌های دولتی عنوان کرده بود. یک بار هم از عدم تحویل به موقع سخن گفت و به مشکلات آن اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز با این حال، با وجود انتقادهای بسیار به طرح مسکن ملی، در هفته اخیر دور جدید ثبت نام آن شروع شده است. این درحالیست که در طرح بزرگ دیگر مسکن یعنی مسکن مهر هنوز با وجود گذشت یک دهه از شروع آن، صاحبان آن با مشکلاتی مواجه هستند و پرونده آن بسته نشده است.

درباره مسکن ملی نیز طبق آخرین آمارهای اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی در نوبت قبلی بیش از ۵۰ درصد متقاضیان کسانی بودند که قبلا صاحب خانه بودند و دقیقا به همین دلیل نام آنها از لیست دریافت مسکن ملی حذف شده است.

از سوی دیگر طبق آخرین اعلام بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل عدم واریز وجه از این لیست توسط وزارت راه و شهرسازی حذف شده‌اند تا اسامی جدیدی به این لیست اضافه شود.

۹ هزار واحد برای مسکن ملی نیز به دلیل نداشتن زمین بلاتکلیف هستند. این خبر اعلامی از سوی مقامات وزارت راه و شهرسازی نیز نشان می‌دهد همچنان مشکل تخصیص زمین در این طرح پابرجاست. اما با وجود این، در حالی که  روزهای پایانی فعالیت دولت یازدهم است اما در هفته گذشته مجددا ثبت نام برای این طرح شروع شد.

طبق اعلام یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی از ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی وعده داده شده تنها ۶۰ هزار واحد تا پایان دولت یازدهم به دست متقاضیان خواهد رسید و کسانی که خود را برای خرید این مسکن‌ها آماده می‌کنند باید بدانند برای دریافت این مسکن‌ها ممکن است با تاخیر در دریافت مسکن مواجه شوند و از سوی دیگر ممکن است این طرح نیز به مانند مسکن مهر به زودی پرونده‌اش بسته نشود. با این حال آینده خرید این مسکن‌ها همچنان اقتصادی محسوب خواهد شد؟