۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

محدود شدن حج امسال به شهروندان سعودی

محدود شدن حج امسال به شهروندان سعودی
وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرد در حج امسال تنها شهروندان و افراد مقیم این کشور می‌توانند حضور یابند.
کد خبر : ۵۶۱۰۸۳

به نقل از شبکه الجزیره وزارت حج عربستان سعودی از محدود شدن زوار بیت الله الحرام به شهروندان و افراد مقیم در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت حج عربستان اعلام کرد در سایه ادامه همه گیری کرونا در جهان و ظهور جهش‌های جدید این ویروس، افراد مجاز برای شرکت در انجام مناسک حج سال ۱۴۴۲ هجری قمری تنها شهروندان و افراد مقیم داخل عربستان اند که تعداد آن‌ها نیز تنها ۶۰ هزار حاجی خواهد بود

وزارت حج عربستان سعودی در ادامه بر لزوم آنکه وضعیت سلامتی افرادی که مایل به انجام مناسک حج هستند، می‌بایستی به شکلی باشد که دارای بیماری‌های مزمن نبوده، سنی ما بین ۱۸ تا ۶۵ سال داشته باشند و واکسن کرونا را زده باشند، تأکید کرد.

در این بیانیه که از سوی وزارت حج و عمره عربستان صادر شده، آمده است: دولت سعودی پیوسته بر سلامت حجاج و صحت و ایمنی آن‌ها تأکید می‌کند و این مسأله را در اولویت قرار می‌دهد؛ همچنانکه تمامی تسهیلات لازم را برای میهمانان خدا به منظور انجام مناسک حج فراهم می‌کند؛ به طوری که عربستان ظرف ده سال گذشته میزبان بیش از ۱۵۰ میلیون حاجی بوده است.

بر اساس این گزارش، زوار بیت الله الحرام که امسال شرایط حضور در این مراسم معنوی را دارند، می‌بایستی از طریق پایگاه اینترنتی که وزارت حج و عمره راه اندازی می‌کند، ثبت نام نمایند.

گفتنی است سال گذشته نیز مراسم حج با مقررات بهداشتی سختگیرانه و کاهش چشمگیر زوار در سایه هم گیری کرونا به انجام رسید.

در مراسم سال گذشته نیز تنها شهروندان و افرادی که مقیم عربستان بودند و تنها با حضور ده هزار نفر به انجام رسید.