۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

روزنه دوباره برای المپیکی شدن ثریا آقایی!

روزنه دوباره برای المپیکی شدن ثریا آقایی!
ثریا آقایی در لیست سایت فدراسیون جهانی به عنوان نفر سوم ذخیره مشخص شده است که به معنای داشتن شانس برای راه یافتن به المپیک است.
کد خبر : ۵۶۰۹۴۸

فریبا مددی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون با اعلام این خبر به تسنیم گفت: با توجه به لیستی که در سایت فدراسیون جهانی مشخص شده و افرادی که واجد شرایط ورود به بازی‌های المپیک هستند 38 نفر به عنوان نفرات اصلی مشخص شده و ثریا آقایی نیز برای نخستین بار، نفر سوم لیست ذخیره است.

فریبا مددی با بیان این مطلب که ثریا آقایی از طریق وایلد کارت هم نمی‌توانست در بازی‌های المپیک شرکت کند، افزود: تلاش کردیم تا برای ثریا آقایی وایلد کارت بگیریم که طبق مقررات فدراسیون جهانی امکان پذیر نیست، چون ما بازیکنان المپیکی داریم و کشورهایی می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند که تا الان بازیکن المپیکی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم استفاده از نفرات ذخیره به ضرر ورزشکاران دیگر باشد، اما ممکن است ورزشکاری از کشوری نخواهد در این مسابقات شرکت کند که در این صورت امکان حضور ثریا آقایی در بازی‌های المپیک وجود دارد.

 نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون همچنین به مصدومیت نفر چهارم رده بندی جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: کارولینا مارین از اسپانیا نفر چهارم در لیست المپیکی‌ها است که آسیب دیده است و اگر نتواند در این مسابقات شرکت کند نفر دیگری به جای وی جایگزین می شود. به هر حال 14 تیرماه لیست نهایی بازیکنان المپیکی رشته بدمینتون اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ ثریا آقایی به دلیل مصدومیت در مسابقات لیگ باشگاهی مصدوم شد و نتوانست در مسابقات بین المللی شرکت و رده بندی خود را ارتقاء داده و در بازی های المپیک شرکت کند.