۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
محسن رضایی:

هر استان یک قطب اقتصادی/ نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان آغاز می‌شود

هر استان یک قطب اقتصادی/ نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان آغاز می‌شود
داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایجاد قطب اقتصادی در سراسر کشور را وعده داد و گفت: اقتصاد ملی در دولت آینده باید در نتیجه اقتصاد استان‌ها باشد به تعبیری دیگر باید با غنی‌سازی درآمد استان‌ها در پی ایجاد تحول در مرکز کشور باشیم و این در دولت آینده به عینه قابل مشاهده خواهد بود به طوری که هر استان یک قطب اقتصادی می‌شود.
کد خبر : ۵۶۰۸۹۱

محسن رضایی بعد از ظهر پنجشنبه در سیمای مرکز اردبیل و دیدار تلویزیونی با مردم این استان اظهار کرد: اقتصاد ملی در دولت آینده باید در نتیجه اقتصاد استان‌ها باشد به تعبیری دیگر باید با غنی‌سازی درآمد استان‌ها در پی ایجاد تحول در مرکز کشور باشیم و این در دولت آینده به عینه قابل مشاهده خواهد بود به طوری که هر استان یک قطب اقتصادی می‌شود.

وی دولت آینده را دولت پایان‌دهنده به شعارها و وعده‌های توخالی دانست و افزود: هر استانی توانایی و استعدادهای خاص خود را دارد و ما در این زمینه نسخه‌های لازم را برای تحول هر استان خاصه همان منطقه برنامه‌چینی کرده و آماده اجرا هستیم و اعتقاد داریم نوشتن نسخه واحد در تهران و عملیاتی کردن آن در تمام استان‌ها اقتصاد کشور را زمین‌گیر می‌کند.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بهبود زندگی در تمام استان‌ها را یک اصل غیرقابل انکار عنوان و تصریح کرد: ما در دولت آینده با ارتقای سطح یارانه خانوارها به ۴۵۰ هزار تومان برخی اقدامات دیگر هم انجام دهیم داد که یکی از این اقدامات آغاز نهضت خانه‌سازی ایرانیان به عنوان یک طرح بزرگ اشتغال و رفاه ملی است.

رضایی یادآور شد: طبق برآوردهای صورت گرفته هزینه ساخت هر مترمربع در حدود ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان بوده که با ایجاد این نهضت سعی خواهیم کرد تا علاوه بر ساخت خانه برای هر ایرانی برای جوانان کشور اشتغال ایجاد کنیم که با انجام این اقدام در حدود ۳۰۰ صنعت در کشور فعال شده و تحول عظیمی در اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ساخت خانه برای مردم ایران به گونه‌ای خواهد بود که متناسب با اراضی مردم ۱۰ درصد هزینه ساخت بر عهده مردم بوده و ۹۰ درصد آن توسط بانک‌ها و از طریق تسهیلات تأمین می‌شود که در این صورت هم سند خانه به مالکیت مردم اما تا اتمام اقساط وام رهن بانک خواهد بود.

کارگاه‌های بزرگ اقتصادی در سراسر ایران ایجاد می‌شود

این داوطلب با بیان اینکه استان‌های آذربایجان به همسایگی شمال عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه بوده و این خود یک ظرفیت عظیم برای رونق‌بخشی به اقتصاد این استان‌هاست و استان اردبیل نیز به دلیل قابلیت‌های فراوان و پتانسیل‌های خاصه پیشرو این موضوع است.

رضایی ایجاد کارگاه‌های بزرگ اقتصادی در استان‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این موضوع را به حول الهی عملیاتی خواهیم کرد به طوری که جوانان ما شادابی و نشاط لازم را داشته باشند و بتوانیم در این حوزه از ظرفیت جوانان در کنار ظرفیت بانوان ایران بهره کافی را داشته باشیم.

وی به اهمیت مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی جوانان اشاره و بیان کرد: اگر این اقدامات لازم انجام شود می‌توانیم زندگی مردم را بهبود بخشیم و با این عملکرد سربلندی ایران را به ارمغان بیاوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما کار خارق‌العاده‌ای انجام نخواهیم داد اما با همکاری مراکز استان‌ها و به همت خود جوانان آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون اجرای و عملیاتی می‌کنیم.

استانداران دولت آینده بومی خواهند بود

محسن رضایی همچنین اظهار کرد: یک اقدام خوبی که در دولت آینده انجام می‌شود بومی‌سازی استانداران بوده چرا که هر استان از نیروهای انسانی نخبه و با استعداد برخوردار است و برنامه‌ریزی کردیم تا با کاندید کردن ۱۰ نفر از هر استان برای استانداری این عزیزان را در مجمع نخبگان مورد ارزیابی قرار داده و نهایتاً ۳ نفر را بر حسب معیارهای قانونی انتخاب و از بین این تعداد نیز یک نفر نخبه را برگزیده و به عنوان استاندار در هر استان معرفی کنیم.

وی این موضوع را خط مشی دولت آینده دانست و گفت: ما کاری با پارتی‌بازی نداریم اما بر این موضوع معتقد هستیم که کارکنان و خادمان هر استان باید افراد بومی همان استان باشد و متأسفانه این موضوع تا به اکنون مورد غفلت واقع شده است.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: ما از طریق اطلاعات پژوهشی از مرکز کشور با استانداران آینده همفکری و راهکارهای لازم را به آن‌ها ابلاغ خواهیم کرد اما تصمیم‌گیری را بر عهده استانداران خواهیم گذاشت چرا که ظرفیت هر استان بیش از اینکه برای افراد غیربومی مبین و آشکار باشد برای مردمان همان استان قابل اشرافیت است.

زباله‌گردی و نان قرضی را به صفر می‌رسانیم

رضایی با اشاره به معیشت مردم و وضعیت درآمد آنان گفت: ما قبول داریم که ملت ایران وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و درآمد آنان یکسان نیست اما با برنامه‌های مدون سعی خواهیم کرد تا ثروت، قدرت و اختیار تمام مردم در کشور یکسان باشد.

وی تصریح کرد: نان قرضی، زباله‌گردی و کولبری از عمده مشکلات شهرهای کشور بوده و با توزیع متوازن امکانات همه این مشکلات قابل رفع و رفوست و ما در دولت اقدام و تحول سعی خواهیم کرد تا این مشکلات بزرگ اجتماعی را به صفر برسانیم

زنان خانه‌دار حقوق دریافت می‌کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین آرزوی دولت را شادی مردم و قدرتمندی آنان عنوان و بیان کرد: این دو اصل مهم با حمایت دولت و به دست جوانان خود مردم اتفاق خواهد افتاد چرا که هم‌اکنون مسئله ازدواج جوانان و حقوق زنان خانه‌دار از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضایی گفت: ما دوره آموزشی را در دولت آینده برای زنان خانه‌دار برگزار خواهیم کرد که این دوره به مدت ۶ ماه و به کیفیت ۳ ماه برای تربیت فرزند و ۳ ماه برای آموزش سلامت و بهداشت خانواده خواهد بود و در دور اول کسانی شامل این دوره‌های آموزشی خواهند بود که بیش از ۲ فرزند داشته باشند و بعد از اتمام دوره آموزشی من به این بانوان حقوق ماهانه پرداخت خواهم کرد.

وی‬ مسئله ارتقای کرامت انسانی را‬ حائز‬ اهمیت‬ دانست‬ و‬ افزود: ما باید حفظ کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز کنیم‬ تا‬ به سطح خرد تا کلان راه یابد.