۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

سه کودک در استخر غرق شدند

سه کودک در استخر غرق شدند
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اعلام هشدار از حوادث غرق شدگی در استان فارس، گفت: امروز سه کودک در استخری در شهرستان سپیدان دچار غرق شگی شدند.
کد خبر : ۵۶۰۷۸۱

هر ساله با فرار سیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا افراد زیادی برای خنک شدن و فرار از گرما دل به رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و استخر‌ها می‌زنند که متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و بی‌توجهی به هشدار‌ها شاهد جان باختن تعدادی از هم استانی‌های خود هستیم.

به گزارش فارس رئیس اورژانس استان فارس اظهار داشت: ظهر امروز گزارش غرق شدگی ۳ کودک درون استخری در باغ به سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس گزارش شد و بلافاصله امدادگران به محل حادثه واقع در شهرستان سپیدان سپیدان-جاده رودبال اعزام شدند.

محمدجواد مرادیان افزود: در این حادثه ۳ کودک درون استخر سقوط کردند که ۲ نفر از آن‌ها به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند و یک کودک ۹ ساله با حضور به موقع ماموران اورژانس از غرق شدگی نجات یافت.

وی ادامه داد: دو کد اورژانس برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اعزام که یک کودک توسط آمبولانس به بیمارستان سپیدان انتقال داده شد.

رئیس اورژانس استان فارس یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون ۲۶ مورد گزارش غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان گزارش شده است، گفت: متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ ۱۱ نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.

او با بیان اینکه هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

مرادیان یادآور شد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی به نظر می رسد علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، موضوع آموزش از طریق رسانه ها می تواند موثر باشد تا خانواده ها از شنا کردن همراهان خود در مناطقی چون سدها، حوضچه ها، آبگیرها و به خصوص کانال ها جلوگیری به عمل آورند.

اعزام ۳ مصدوم تصادفی و یک بیمار قلبی با بالگرد اورژانس

رئیس اورژانس استان فارس همچنین از اعزام ۳ مصدوم تصادفی و یک بیمار قلبی به مراکز درمانی استان با بالگرد اورژانس خبر داد.

مرادیان اظهار داشت: روزگذشته با اعلام تصادف دو دستگاه خودرو سواری پژو٤٠٥- زانتیا به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس گزارش شد که بلافاصله تکنسین‌های اورژانس با دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در محور شیراز- سپیدان اعزام شدند.

او افزود: این سانحه رانندگی که ۷ مصدوم به دنبال داشت به ۳ مجروح آن برای دریافت خدمات درمانی پیشرفته توسط بالگرد اورژانس از بیمارستان سپیدان به بیمارستان‌های شهیدرجایی و نمازی شیراز انتقال داده شدند.

مرادیان ادامه داد: همچنین در ماموریتی دیگر بالگرد هوایی اورژانس شیراز برای انتقال بیمار قلبی از بیمارستان آباده به بیمارستان کوثر شیراز به پرواز درآمد.

رئیس اورژانس استان فارس بیان کرد: انتقال بیماران ویژه در برنامه کاری امداد هوایی استان قرار گرفته است و این چهارمین پرواز بالگرد اورژانس در هفته جاری است.

وی با بیان اینکه امداد هوایی مهمترین وسیله برای انتقال مصدومان به مراکز بیمارستانی است، تصریح کرد: اورژانس فارس با ۷۵۰ نیروی متخصص در ۲۱۰ پایگاه و بالگرد برای رویارویی با هرگونه سوانح احتمالی در آمادگی کامل قرار دارد.