۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

نخست وزیر عراق: شبح جنگ را از کشور دور کردیم

نخست وزیر عراق: شبح جنگ را از کشور دور کردیم
مصطفی الکاظمی با اشاره به اینکه دولتش اقدامات مهمی را در مسیر اصلاح امور انجام داده، گفت که شبح جنگ از کشورش دور شده است.
کد خبر : ۵۶۰۶۶۴

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در جلسه کابینه خود تصریح کرد که دولت این کشور علی رغم میراث بزرگی از چالش ها، موفق شده تا گام‌های مهمی را در مسیر اصلاح بردارد.

مصطفی الکاظمی گفت: گام‌های مهمی را در مسیر اصلاح و نجات مالی و اقتصادی کشور برداشته ایم و تلاش‌های جدی، برنامه‌ها و استراتژی‌های مدونی را برای قرار گرفتن کشور در مسیر صحیح انجام داده ایم.

نخست وزیر عراق افزود: پس از گذشت یک سال از عمر دولت، تأکید می‌کنیم که عراق می‌تواند نقش متمدنانه خود در جهان را ایفا کند؛ کشور ما کشور تمدن، تاریخ، قانون و علم است.

وی ادامه داد: در گزارش سالانه عملکرد دولت که اخیرا صادر شده، اطلاعات به دقت و با شفافیت ذکر شده و دستاورد‌های دولت در یک سال را مطرح کرده است.

الکاظمی تصریح کرد: مردم ما سختی زیادی کشیده و مفسدان و اخلالگران بی وجدان آن‌ها را آزار داده اند؛ امروز با شفافیت تمام دستاورد‌های دولت و کاستی‌ها را به شما اعلام می‌کنیم؛ ما در مسیر خدمت به مردم قرار داریم و ملت عراق مستحق بهتر از این‌ها هستند.

نخست وزر عراق اضافه کرد: سال‌ها و دهه‌ها جنگ و ویرانی، مردم عراق را خسته کرده و مشکلات و درد‌های بسیاری را برای آن‌ها به بار آورده است. ما مسیر اصلاح و تغییر را آغاز کرده و پیشرفت‌هایی را در این زمینه داشته ایم؛ با کمک همدیگر سال‌های گذشته را کنار می‌زنیم و آینده‌ای درخشان و امیدبخش برای جوانان را آغاز خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: ما موفق شدیم تا شبح جنگ را از عراق دور کنیم و سیاست‌های داخلی متوازنی را در پیش گرفتیم. در سطح منطقه‌ای و بین المللی نیز روابط تاثیرگذار و متوازن را ایجاد کردیم و اولین طرح اصلاح اقتصادی را در تاریخ عراق ایجاد کردیم.

الکاظمی در پایان گفت: نباید به صدا‌هایی که به دنبال ضربه زدن به دولت و عملکرد آن است، توجه کرد؛ زیرا ما منافع و مصلحت عراق را اولویت خود قرار داده ایم و هیچ طمعی نداریم.