۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳

"گوگل" ۲۲۰ میلیون دلار جریمه شد

سازمان ضدانحصاری فرانسه روز دوشنبه گوگل را ۲۲۰ میلیون دلار جریمه کرد که این جریمه به خاطر سوءاستفاده گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرم خود برای مختل کردن بازار است.
کد خبر : ۵۶۰۶۳۵

سازمان ضدانحصاری فرانسه روز دوشنبه "گوگل" را 220 میلیون دلار جریمه کرد که این جریمه به خاطر سوءاستفاده گوگل از قدرت خود در بازار است؛ گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرم خود برای مختل کردن بازار به سود خود استفاده کرده است.

این مجازات بخشی از توافقی است که سه گروه رسانه‌ای "News Corp"، "روزنامه فرانسوی  Le Figaro" و گروه رسانه‌ای "Groupe Rossel" انجام دادند و گوگل را به داشتن انحصار در فروش آگهی برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خود متهم کردند.

این تصمیم رگولاتوری فرانسه تلاشی برای برقراری تعادل در جدال قدرت بر سر تبلیغات آنلاین به نفع ناشران است که در گذشته در این تجارت تاثیر به‌سزایی داشتند اما با ظهور "گوگل" و "فیس‌بوک" زمینه قابل توجهی را از دست دادند.

این جریمه تنها بخش کوچکی از درآمد 55.3 میلیارد دلاری گوگل را شامل می‌شود که فقط در سه ماهه نخست سال جاری بدست آمده است که عمده آن نیز از طریق فروش و تبلیغات آنلاین بدست آمده است؛ این حکم در حالی صادر شده است که شرکت‌های بزرگ و غول‌های فناوری آمریکایی در حال بررسی دقیق‌تر رفتار مقامات اروپایی هستند تا عملکرد پیچیده بازارهای در حال رشد را ارزیابی کنند.

براساس گزارش بلومبرگ، جریمه اخیر گوگل از سوی رگولاتور فرانسه جدیدترین مورد از تلاش‌ها برای شکستن نفوذ بازار غول‌های فناوری است و سرویس خبری گوگل هفته گذشته نیز هدف تحقیقات کشور آلمان قرار گرفت؛ اتحادیه اروپا و انگلیس هم تحقیقاتی را از فیس‌بوک در خصوص نحوه استفاده این شرکت از اطلاعات تبلیغات‌کنندگان آغاز کرده‌اند.