۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

چگونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر کنیم؟

چند سالی است که رپورتاژ آگهی اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌ و کارهای اینترنتی پیدا کرده است و به بخش مهمی از استراتژی سئو و بازاریابی کسب و کارها تبدیل شده است. اما گاهی اوقات رپورتاژ آگهی برای کسب و کارها منجر به موفقیت نمی شود با وجود آن که بسیاری دیگر از کسب و کارها در این زمینه بسیار موفق هستند.
کد خبر : ۵۶۰۵۵۶

چند سالی است که رپورتاژ آگهی اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌ و کارهای اینترنتی پیدا کرده است و به بخش مهمی از استراتژی سئو و بازاریابی کسب و کارها تبدیل شده است. اما گاهی اوقات رپورتاژ آگهی برای کسب و کارها منجر به موفقیت نمی شود با وجود آن که بسیاری دیگر از کسب و کارها در این زمینه بسیار موفق هستند.

حقیقت این است که اگر استراتژی انتشار رپورتاژ آگهی شما درست نباشد، نمی توانید آن را به صورت موفق انجام دهید. در این مقاله می خواهیم به بررسی نکات مهم برای آن که بتوانید اقدام به خرید رپورتاژ آگهی کنید، می پردازیم. البته پیش از بررسی این موضوع بهتر است ابتدا ببینید که رپورتاژ آگهی چیست و چرا باید استفاده کنید!

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی چیست؟

یکی از سوالاتی که برای کاربران تازه کار پیش می آید، این است که رپورتاژ آگهی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم. رپورتاژ آگهی یکی از انواع تبلیغات در اینترنت است که به صورت مستقیم روی رتبه سایت شما در گوگل تاثیر بسیار زیادی دارد.

در واقع رپورتاژ آگهی در قالب مطلب در سایت های دیگر منتشر می شود و با استفاده از آن می توانید برای سایت خود بک لینک دریافت کنید. رسانه ها به شما اجازه می دهند تا کلمات کلیدی موردنظر خود را به همراه لینک آن صفحه درج کنید تا بتوانید رتبه آن صفحه را با استفاده از همان کلمات کلیدی در گوگل بهبود ببخشید. در حال حاضر هزاران رسانه وجود دارند که به شما اجازه انتشار رپورتاژ آگهی می دهند و به ازای آن هزینه دریافت می کنند.

هزینه رپورتاژ آگهی به موارد زیادی بستگی دارد؛ اولین چیزی که به صورت مستقیم روی هزینه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار است، رتبه آن سایت است. هر چقدر رتبه آن سایت در گوگل و الکسا بهتر باشد، هزینه آن هم بیشتر است.

رتبه سایت در گوگل بر اساس دامین اتوریتی که همان قدرت دامنه است، مشخص می شود. البته موارد دیگری نظیر تخصصی بودن رسانه موردنظر هم می تواند منجر به افزایش قیمت خرید رپورتاژ آگهی شود. اکنون که می دانید رپورتاژ آگهی چیست در بخش بعدی همراه ما باشید تا مهم ترین دلایل انتشار رپورتاژ آگهی را با هم بررسی کنیم:

چرا باید رپورتاژ آگهی منتشر کنیم؟

بسیاری از ما به خوبی می دانیم که هدف از انتشار رپورتاژ آگهی افزایش رتبه سایت در گوگل است اما آیا تنها هدف از خرید رپورتاژ آگهی همین است؟ قطعاً خیر. اگر بخواهیم مفهوم سوال رپورتاژ آگهی چیست را به خوبی بررسی کنیم، متوجه خواهید شد که برندسازی، تبلیغات همسان و اطلاع رسانی رویداد خاص از اهداف دیگر خرید رپورتاژ آگهی هستند. در واقع شما با پرداخت هزینه بسیار محدود به راحتی می توانید به چندین هدف برسید اما چگونه می توان به تمام این اهداف با هم رسید؟

مهم ترین مسئله ای که در رپورتاژ آگهی اهمیت زیادی دارد، این است که به درستی از بازاریابی محتوا استفاده کنید! در واقع شما باید بتوانید کلمات را جوری در کنار هم بچینید که بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در واقع قلم شما باید به قدری جذاب و حرفه ای باشد که کاربر با دیدن عنوان، وارد صفحه محتوای رپورتاژ آگهی شده و سپس آن را تا انتها بخواهد.

همه این موارد با استفاده از قدرت بازاریابی محتوا امکان پذیر است و باید به صورت اصولی آن را پیاده سازی کنید. یکی دیگر از نکاتی که هنگام نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی باید به آن دقت کنید، این است که در رپورتاژ آگهی حتماً باید به برندسازی توجه ویژه ای داشته باشید و همان دیدگاهی که فکر می کنید کاربران باید از شما داشته باشند را در محتوای خود بیان کنید.

4 نکته مهم برای انتشار رپورتاژ آگهی موفق

اکنون به خوبی با مفهوم رپورتاژ آگهی چیست آشنا هستید و پاسخ این سوال را می دانید! اگر قصد انتشار خرید آگهی و انتشار موفق آن را دارید، چندین نکته وجود دارد که به شما در این زمینه کمک می کند. در این بخش می خواهیم به بررسی 4 مورد از مهم ترین نکاتی که برای انتشار رپورتاژ آگهی موفق باید رعایت کنید، می پردازیم:

  1. تعیین هدف برای خرید رپورتاژ آگهی

پیش از آن که بخواهید محتوای رپورتاژ خود را بنویسید یا رسانه ای را برای انتشار آن انتخاب کنید، ابتدا باید ببینید که هدف از خرید رپورتاژ آگهی چیست! اگر هدف شما بهبود رتبه گوگل باشد، باید از رسانه هایی که دامین اتوریتی بالاتری دارند استفاده کنید.

اما اگر هدف شما این است که مخاطبان هدف خود را جذب کنید، باید به سراغ رسانه های تخصصی در حوزه کاری خود بروید. فراموش نکنید که بدون دانستن هدف خود از انتشار رپورتاژ آگهی، نمی توانید موفق باشید و ممکن است تنها هزینه و انرژی خود را از دست داده باشید.

  1. انتخاب رسانه مناسب

پس از آن که هدف شما مشخص شد، اکنون می توانید یک رسانه مناسب انتخاب کنید. اگر می خواهید مخاطبان هدف کسب و کارتان را جذب کنید، به راحتی می توانید رسانه های مرتبط با حوزه کاری خود را انتخاب کنید. البته با کمی تحقیق می توانید با انتشار یک رپورتاژ آگهی چندین هدف را دنبال کنید!

به عنوان مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید محصولات خود را معرفی کنید، علاوه بر قرار دادن لینک محصولات می توانید کلمات کلیدی مهم خود را هم در متن درج کنید و با لینک دادن به صفحه مربوط به آن ها، هم محصولات و هم کلمات کلیدی مهم خود را معرفی کنید. این مسئله باعث می شود تا کاربران مستقیم وارد صفحه محصول شوند و به صورت غیر مستقیم هم رتبه سایت شما با کلمات کلیدی موردنظر افزایش پیدا کند.

  1. نوشتن محتوای باکیفیت و ارزشمند

اگر قصد دارید کاربران را به صورت مستقیم وارد سایت خود کنید، تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند را فراموش نکنید! در واقع این محتوا است که باعث می شود کاربر در مورد استفاده از خدمات یا محصولات سایت شما به درستی تصمیم بگیرد.

اگر محتوای با کیفیت و جذابی نوشته باشید، کاربران آن را تا انتها می خوانند و سپس تصمیم می گیرند که از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند یا خیر! اگر محتوا جذاب باشد، کاربر دوست دارد بداند که کسب و کار شما چیست و قطعاً وارد سایت شما می شود. در صورتی که اگر محتوای رپورتاژ آگهی جذاب نباشد، کاربران حتی حاضر نمی شوند آن را تا انتها بخوانند، چه برسد که بخواهند وارد سایت شما شوند یا از محصولات شما استفاده کنند.

  1. ارائه اطلاعات مفید در رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از مسائلی که پس از پاسخ به سوال رپورتاژ آگهی چیست همیشه مطرح می شود، این است که در رپورتاژ آگهی باید اطلاعات مفیدی به کاربران بدهید! در واقع اطلاعاتی که بتواند برای کاربران ارزشمند باشد، به دانسته های آن ها اضافه کند و در نهایت آن ها را برای استفاده از محصولات یا خدمات شما ترغیب کند. این مسئله بسیار مهم است که اگر قصد معرفی محصولات یا خدمات خود را دارید، حتماً به خوبی در مورد آن توضیح دهید و تا کاربر ببیند واقعا به آن نیاز دارد یا خیر! اگر معرف محصول شما به خوبی انجام نشود، حتی اگر کاربران به آن نیاز داشته باشند باز هم احتمال آن که محصول را خریداری کنند کم است!

دلیل آن هم این است که شما نتوانسته اید در مورد محصول خود به خوبی توضیح دهید و کاربر از خرید خود مطمئن نیست. بنابراین در هنگام انتشار و خرید رپورتاژ آگهی توجه داشته باشید که باید اطلاعات ارزشمندی به کاربران ارائه کنید تا بتوانید مشتریان را برای خرید محصولات یا خدمات خود ترغیب کنید. همچنین ارائه یک کد تخفیف مناسب در رپورتاژ آگهی برای شرکت در رویداد، خرید محصول و... می تواند گزینه مناسبی برای ترغیب کاربران به استفاده از کسب و کار شما است.

در نهایت، اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی با بهترین قیمت را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو است! تیم پشتیبانی این سایت در اختیار شما است تا اگر سوالی دارید، مطرح کنید و شما را راهنمایی کنند.