۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
انتخابات ۱۴۰۰

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستاد‌ها

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستاد‌ها
با نزدیک شدن به ۲۸ خرداد روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد افزایش شور و شوق انتخاباتی در استان‌های مختلف کشور هستیم.
کد خبر : ۵۶۰۵۱۱

در کمتر از ۱۱ روز مانده به ماراتن نفس گیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور تبلیغات در فضای مجازی و شهرها به اوج رسیده و نامزدهای این دوره تلاش دارند با روش‌های مختلف نسبت به جذب آرای مردمی از یکدیگر پیشی بگیرند.

نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پربیننده‌ترین برنامه انتخاباتی بود و گفتار، رفتار و اخلاق انتخاباتی نامزدها هم در این برنامه بازتاب گسترده‌ای داشت، حالا مردم در چند قدمی انتخابات در حال ارزیابی نامزدهای این دوره هستند تا با انتخابی آگاهانه و اصلح در رفع مشکلات کشور سهیم باشند.

۱۱ روز مانده به روز تعیین سرنوشت و برگ دیگری از کتاب انقلاب، انتخابی آگاهانه و اصلح برای حل مشکلات و مردم برای حضوری حداکثری و پرشور آماده هستند.

مشارکت در انتخابات و ایجاد انگیزه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی موضوعی است که افزون بر تقویت و رصد سرمایه اجتماعی کشور، در عرصه بین‌المللی نیز مورد توجه است.

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

آخرین اظهارات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

«محسن مهرعلیزاده» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی خبری صدا و سیما درباره راهکار حمایت از تولید در کشور به خصوص کارخانجات گفت: کاری که من در خصوص تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها انجام خواهم داد این است که از بعد ارائه تسهیلات بانکی و حمایت مالی از این واحدهای تولیدی به آن‌ها کمک خواهم کرد، رانت را اگر به تولیدکننده بدهیم ممکن است اخلال در بازار ایجاد کند.

«حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی» در جمع مردم اسلامشهر اظهار کرد: اگر اراده مردم و رأی آنها به این طلبه تعلق گرفت برای رفع مشکلات مردم سر از پا نمی‌شناسم و شبانه روز با همه امکانات در کمک گرفتن از همه متخصصان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و کمک اندیش ورزان مشکلات را حل خواهیم کرد.

«سعید جلیلی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی «رئیس جمهور و جوانان» در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه دولتش برای رفع مشکل بازار سرمایه، گفت: بازار سرمایه بازاری است که مسئولیت افزایش تولید کشور را برعهده دارد، اما چرا در این بازار و اقتصادمان با مشکل مواجه ایم، چون پول بیشتر از کالا تولید شده است.

«علیرضا زاکانی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ضبط برنامه تبلیغاتی‌اش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از کارخانجاتی که نیازهای مواد اولیه شأن سر از بازار آزاد درمی‌آورد، چه حمایتی خواهید کرد؟ گفت: ایجاد شفافیت و توجه به زنجیره ارزش تا انتها و دادن یک رانت مولد و دقت در مسیر تولید، توزیع تا انتهای این زنجیره امری ضروری است.

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین بدون تعارف انتخاباتی تاکید کرد: آمده‌ایم شرایط زیست را در ایران تغییر دهیم، ما برای همه مشکلات کشور یک نظام تحولی طراحی کرده‌ایم برای همه مشکلات کشور طراحی راهبردی داریم، اما برای ۱۹ موضوع کشور اقدام و پروژه داریم.

«عبدالناصر همتی» در برنامه تلویزیونی گفتگوی استانی در خصوص برنامه دولت احتمالی‌اش درباره مدیریت بورس گفت: مشکل ما این است که بخش‌هایی را از بورس خارج و جداگانه توزیع می‌کنیم که این امور باید سامان یابد. یکی از مشکلات اساسی در اواخر دولت فعلی هم همین موضوع بود که فکر می‌کنم که این‌ها قابل حل و رفع است، اقتصاد را باید به بازار واگذار و نظارت کرد که بازار درست عمل کند یعنی دولت به جای دخالت در بازار، اقداماتی کند که بازار درست عمل کند مهمترین سیاست و برنامه من کنترل این نوع محصولات و فعالیت هاست.

«محسن رضایی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در حاشیه ضبط برنامه استانی خود در معاونت سیما در جمع خبرنگاران گفت: دولت ما دولت اقدام و تحول است و برای آبادی ایران اسلامی از همه ایرانیان اعم از داخل و خارج کشور، اقوام مختلف و اقلیت‌ها و جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل، دولت ما در خدمت هر فرد شایسته‌ای است که بتواند کاری انجام دهد.

در زیر آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم

آذربایجان شرقی؛ گرانی و تورم نباید باعث قهر با انتخابات و صندوق‌های رأی شود

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات ریاست جمهوری گفت: گرانی و تورم نباید باعث قهر با انتخابات و صندوق‌های رأی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ضرورت رعایت تقوای انتخاباتی گفت: از جمله مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، برای به دست آوردن چند رأی بیشتر، مبادا به دیگر نامزدها تهمت زده شود. بهترین تقوا، رعایت اخلاق در انتخابات است.

آذربایجان غربی؛ انتخابات شوراها در ۴۸ نقطه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ نقطه استان برگزار می‌شود، گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۵ نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستا، صلاحیت ۹۶.۵ درصد مورد تأیید قرار گرفت.

علی مصطفوی خاطر نشان کرد: جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع رأی دهندگان در محل اخذ رأی زمان رأی گیری از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد تا ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

اصفهان؛ روند مجمع در ارائه لیست نهایی شورای شهر شفاف و دقیق است

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

جانشین دبیر شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت: روند مجمع برای انتخاب لیست نهایی داوطلبان شورای شهر کاملاً شفاف و دقیق بوده و هیچ رانتی صورت نگرفته است.

محمدعلی مهره‌کش با اشاره به لیست نهایی مجمع نیروی‌های انقلاب اصفهان برای شورای شهر اظهار داشت: در یک مرحله مصاحبه از ۱۴۷ نفر داوطلب شورای شهر توسط افراد متخصص این مجمع انجام شد و طبق آن ۵۲ نفر بر اساس نمرات اکتسابی انتخاب و از این بین نیز دو نفر انصراف دادند و در نهایت روز جمعه ۱۴ خرداد نتیجه رأی اعضای مجمع نیروی انقلاب اسلامی اصفهان مشخص و لیست ۱۳ نفره اعلام شد.

وی در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها در مورد لیست نهایی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت: افرادی که در مورد لیست نهایی شورای شهر مجمع نیروهای انقلاب حدس و گمان می‌زنند و علیه آن مطالبی را بیان می‌کنند باید مستند و با دلیل باشد، زیرا بدون استناد حرف زدن، تهمت و توهین به ۱۸۴ نفر نیروی مؤمن، متدین و ارزشی شهر است.

اردبیل؛ داوطلبان ریاست جمهوری فضای مسموم انتخابات ۹۶ را تکرار نکنند

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

کارشناس مسائل سیاسی گفت: داوطلبان ریاست جمهوری نباید با تخریب و بدنام کردن رقبای خود با حرف‌ها و نسبت‌های بی‌اساس شرایط مسموم انتخابات ۹۶ را بار دیگر برای مردم تکرار کنند.

حسین محسنی اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که از نخستین برنامه مناظره داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انجام شد این موضوع به خوبی استنباط می‌شود تعدادی از داوطلبان نه بر پایه تخصص و دانش که صرفاً با تخریب رقبای خود در این دوره از انتخابات در برابر مردم حاضر می‌شوند و مردم باید به خوبی قوه تمییز افراد عمل‌گرا و شعارزده را داشته باشند.

وی تصریح کرد: بررسی سوابق اخلاقی و مدیریتی هر یک از داوطلبان از سوی مردم در این برهه سرنوشت‌ساز ضرورت دارد چرا که نباید فردی از سوی مردم انتخاب شود که هیچ احترامی به ارزش‌های اخلاقی قائل نیست و در همین ابتدا چشم به این ارزش‌ها می‌بندد.

البرز؛ معاون هماهنگی امور بانوان ستاد مرکزی رئیسی در البرز منصوب شد

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

مسئول ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان البرز طی حکمی راضیه نظری را به عنوان معاون هماهنگی امور بانوان این ستاد منصوب کرد.

حسن شوندی حاشیه این آبین، با اشاره به نقش بانوان در امور مختلف و مهم کشوری گفت: در ابتدا بنا بر صدور احکام نبود اما با توجه به شرایط مقرر شد در راستای رسمیت بخشی به این امر مهم و یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها این حکم صادر شود.

مسئول ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان البرز با اشاره به شعار «هر خانه یک ستاد» اظهار کرد: اگر بانوان به خوبی حمایت شوند این شعار که متد اعلامی آیت‌الله رئیسی است اجرایی می‌شود.

ایلام؛ مشارکت در انتخابات باعث مأیوس شدن دشمنان می‌شود

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات باعث مأیوس شدن دشمنان می‌شود، گفت: ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر اقتدار ملی را نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در مقبولیت نظام و انقلاب تأثیرگذار بوده و دارای آثار و برکات زیادی است، از جمله آن تأمین کننده بودن امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی است.

بوشهر؛ ۹۰۵ صندوق برای انتخابات شوراها در استان بوشهر پیش‌بینی شده است

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از افزایش هفت درصدی تعداد شعب اخذ رأی شوراهای شهر و روستا خبر داد و گفت: ۹۰۵ صندوق برای انتخابات شوراها در استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

محمدتقی ایرانی اظهار داشت: ۸۵۰ شعبه رأی‌گیری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر پیش‌بینی شده و در مجموع ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و… در برگزاری این انتخابات مشارکت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۴۸ شعبه ثابت و ۲۰۲ شعبه سیار در استان بوشهر بیان کرد: ۹۰۵ شعبه و صندوق برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر تعیین شده است.

ایرانی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعداد شعب اخذ رأی شوراهای شهر و روستا در استان اضافه کرد: در استان بوشهر ۷۹۷ هزار نفر واجد شرایط رأی در انتخابات ۲۸ خرداد هستند که ۱۸ هزار و ۴۳۸ نفر آنان برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

تهران؛ حضور حماسی مردم در انتخابات اعتبار و اقتدار کشور را افزایش می‌دهد

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

رئیس حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با امام جمعه ورامین گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات اعتبار و اقتدار کشور را افزایش می‌دهد.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور در این دیدار که در بیت نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین برگزار شد، بیان کرد: مردم ورامین همچنان پای دین و نظام خود ایستاده‌اند و حضور آیت الله محمودی به عنوان نماینده رهبر انقلاب به مدت بیش از ۴۰ سال در این منطقه یک نعمت الهی محسوب می‌شود.

آیت الله علیرضااعرافی با بیان اینکه حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات، باعث افزایش اعتبار و اقتدار کشور می‌شود، گفت: طی ۴۲ سال گذشته همواره حضور ملت و تبعیت از فرامین ولایت فقیه باعث اقتدار و عزت نظام شده است و باعث شکست توطئه‌های دشمن شده است.

چهارمحال و بختیاری؛ ۷۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رأی دادن هستند

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند.

ملک‌محمد قربانپور با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند، اظهار داشت: یک هزار و ۱۶۴ شعبه اخذ رأی برای انتخابات در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است،

وی گفت: فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرهای شهرکرد و لردگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: چهار هزار ناظر مسئولیت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد را در استان برعهده دارند.

خراسان جنوبی؛ مشارکت حداکثری در انتخابات امنیت کشور را تضمین می‌کند

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

امام جمعه نهبندان با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: قبل از انقلاب انتخابات وجود نداشت اما به برکت وجود انقلاب هرساله انتخاب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات، بیان داشت: در آموزه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به اهمیت حضور و مشارکت گسترده و حداکثری در انتخابات اشاره شده و حضور در انتخابات یعنی همه مردم پایبند به نظام هستند.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات امنیت را تضمین و دشمنان را ناامید می‌کند، تبیین کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه قوی برای ریاست جمهوری است و رئیس جمهور با رأی مردم و مشارکت حداکثری با نفوذ کلام بیشتری ظاهر می‌شود.

خراسان رضوی؛ میزان مشارکت مردم خراسان رضوی بیشتر از میانگین کشور است

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شور انتخاباتی مردم در این استان گفت: طبق آمار مشارکت مردم استان در انتخابات‌ها بیش از میانگین کشور بوده است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به مبحث انتخابات، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور میانگین ۷۷.۷۵ درصد بوده در حالی که میانگین مشارکت در سطح کشور ۶۶.۹۶ درصد گزارش شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: میانگین میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در پنج دوره انتخابات شورای شهر ۶۶.۱۸ درصد، ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۳.۱۸ درصد و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان ۶۲.۷۲ درصد بوده است که در همه این انتخابات مشارکت خراسانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

خراسان شمالی؛ کلنگ‌های بی‌اثر در خراسان شمالی منتظر تصمیم‌های قاطع دولت بعدی

خراسان شمالی جزو استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود لذا نیازمند نگاه ویژه دولت سیزدهم است تا مشکلاتی از جمله کلنگ‌های نیمه تمام و تورم بیش از میانگین کشور در این منطقه رفع شود.

تنور انتخابات روز به روز داغ‌تر می‌شود؛ مردم بیش از پیش پیگیر اخبار انتخاباتی هستند و به دنبال فردی برای حل مشکلات می‌باشند.

مردم می‌خواهند ببینند چه کسی توان مدیریت کشور در چهار سال آینده را خواهد داشت تا او را انتخاب کرده و سکان قوه مجریه را به دست او بسپارند.

علاوه بر خواسته‌های ملی که در بین تمام مردم مشترک است، مردم هر منطقه و استان و شهرستان خواسته‌های ویژه‌ای نیز دارند.

خوزستان؛ مردم حماسه جدیدی را در انتخابات ۱۴۰۰ خلق کنند

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

استاندار خوزستان گفت: امیدوارم این انتخابات در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و مردم پای صندوق‌ها آمده و حماسه جدیدی خلق کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان حمیدیه با اشاره به اینکه انقلاب در سال ۴۲ آغاز شد و تا زمانی که مردم حمایت گسترده‌ای ابراز نکردند انقلاب به پیروزی نرسید، اظهار کرد: امام راحل اعتقاد عمیقی به حضور مردم داشت و بدون پشتوانه مردم، اقدامی را انجام نمی‌داد.

استاندار خوزستان افزود: بلافاصله پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رفراندوم تعیین نظام برگزار شد و پس از آن هم تقریباً هر یک تا دو سال انتخابات برگزار شد و این در حالی است که در انقلاب‌های دیگر کشورها غالباً در چند سال اول انتخاباتی برگزار نمی‌شود تا زمانی که انقلابشان تثبیت شود.

زنجان؛ شعبه‌های اخذ رأی در زنجان افزایش می‌یابد

استاندار زنجان از افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رأی در استان زنجان خبر داد و گفت: رأی گیری از ساعت هفت صبح آغاز و تا دو بعد از نصف شب در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

فتح الله حقیقی بر لزوم برگزاری انتخابات سالم و قانومند در استان تاکید کرد و گفت: در راستای برگزاری چنین انتخاباتی همه مردم باید مشارکت کنند.

سمنان؛ استقبال از نامزدها و کارناوال‌های تبلیغاتی در سمنان ممنوع است

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان درباره بایدها و نبایدهای کرونایی در دوران تبلیغات انتخاباتی، گفت: استقبال از نامزدها و کارناوال‌های تبلیغاتی در استان ممنوع است.

نوید دانایی با اشاره به مصوبات ستاد انتخابات و کرونای استان سمنان برای حفظ سلامت مردم در ایام تبلیغات، بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، استقبال از نامزدها و کارناوال‌های تبلیغاتی در سمنان ممنوع است.

وی با بیان اینکه خط کشی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شعب اخذ رأی تعبیه می‌شود، افزود: به برگزار کنندگان و شعب انتخاباتی استان سمنان ابلاغ شده که حتی‌المقدور شعبه‌ها در فضای باز استقرار یابند تا بتوانیم شاهد فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها باشیم.

سیستان و بلوچستان؛ داغ شدن تنور انتخابات در سیستان وبلوچستان / انتخاب اصلح دغدغه اصلی

هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیکتر می‌شویم فضای انتخابات در سیستان و بلوچستان هم گرم‌تر می‌شود.

همزمان با دیگر نقاط کشور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در استان سیستان و بلوچستان هم از هفتم خرداد ماه آغاز شده و نامزدها شعارهای انتخاباتی خود را برگزیده‌اند که مهمترین آنها رفع مشکلاتی است که مردم کشور خصوصاً مناطق محروم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتخابات ۱۴۰۰ به لحاظ تاریخی متمایز از انتخابات دوره‌های قبل است و در واقع این انتخابات اولین انتخابات قرن چهاردهم شمسی است که در ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود و رئیس جمهور انتخابی هشتمین فردی است که در تاریخ ایران به منصب ریاست جمهوری می‌رسد. حال باید منظر بمانیم تا ببینیم اولین رئیس جمهور قرن چهاردهم ایران اسلامی چه کسی خواهد بود، آیا اصلاح طلب است یا اصولگرا یا از جناحی دیگر بر روی کار خواهد آمد.

فارس؛ مردم دست ازآرمانهای نظام بر نداشتند / مشکلات ناشی ازعملکرد دولت است

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات موجود در کشور کم نیست اما مردم دست از آرمانها و ارزش‌های نظام بر نداشته‌اند و ضمن مشارکت در انتخابات، اصلح را انتخاب می‌کنند.

جعفر قادری در جمع حامیان آیت الله رئیسی در استان فارس به نقش مؤثر مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد و گفت: امروزه حال و هوای کشور حال هوای انتخابات است، مشکلاتی که در کشور وجود دارد مشکلات کمی نیست اما با این وجود مردم دست از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام بر نداشته و حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نامزد اصلح را وظیفه اصلی و دینی خود می‌دانند.

وی در خصوص علت بروز مشکلات در کشور نیز افزود: بخشی از این مشکلات به دلیل تحریم‌ها است، بخشی دیگر به کرونا مرتبط است و بخش اصلی آن هم بر می‌گردد به سو مدیریت در قوه مجریه که دولت نامیده می‌شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دستگاه قضائی توانمندی و مدیریت آیت الله رئیسی برای تمام ملت ایران در این مدت چند سال به اثبات رسیده است و همه می‌دانند او توانایی اداره کشور را به درستی دارد و می‌تواند مشکلات معیشتی، اقتصادی، مدیریتی را در کمترین زمان پس از تشکیل دولت برطرف کند.

قزوین؛ اسلام ناب جایی در تفکر و اندیشه دولت فعلی ندارد

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

یک فعال سیاسی گفت: تفکر و اندیشه دولت برگرفته از اسلام ناب، قرآن و اهل بیت نیست و دولت مردان به دنبال این هستند که تفکر بی خاصیت کشورهای غربی را در کشور نهادینه کنند.

حجت الاسلام علی عباسی در همایش رؤسا و فعالین ستادهای آیت الله رئیسی در استان قزوین اظهار کرد: در اولین مناظره انتخاباتی نقطه مشترک همه نامزدها ضعف عملکردی دولت فعلی بود که مورد انتقاد همه مردم نیز است.

وی ادامه داد: دو مشکل اساسی دولت تدبیر و امید را به این وضع کنونی هدایت کرده است، یکی از اینکه تفکر و اندیشه دولت برگرفته از اسلام ناب، قرآن و اهل بیت نیست و دولت مردان به دنبال این هستند که تفکر لجن و بی خاصیت کشورهای غربی را در جمهوری اسلامی ایران نهادینه کنند.

عباسی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات دولت فعلی عدم تغییر ساختار موجود در کشور است، ساختاری که بسیار قدیمی و غیر علمی بوده و دولت‌ها از تغییر آن ترس داشته و تمایلی به تغییر و تحول در آن ندارند.

قم؛ ضرورت تبیین رویکرد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به موضوع جمعیت

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه در نامه‌ای خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواستار بیان دیدگاهشان نسبت به موضوع جمعیت و خانواده شد.

حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا، نامه‌ای خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواستار بیان دیدگاهشان نسبت به موضوع جمعیت و خانواده شد.

در بخشی از این نامه آمده است، همانگونه که مستحضر هستید پیامدهای مسائل خانواده یکی از چالش‌های فعلی و بزرگ ملت ایران است و بدون توجه به این چالش‌ها نمی‌توان گام درستی در راستای تحقق آرمان‌ها و ارزشهای تمدن اسلامی برداشت، از این جهت خواستار آن هستیم برنامه‌های شما در این رسالت خطیر به شکل شفاف به اطلاع ملت ایران برسد تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

کردستان؛ شرکت در انتخابات تضمین کننده مسیر عزتمند ملت ایران است

امام جمعه بانه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مشارکت عمومی مردم بنا نهاده شده و شرکت در انتخابات تضمین کننده مسیر عزتمند مردم ایران در فتح قله‌های افتخار است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری یکی از مهمترین انتخابات‌های ۴۲ سال اخیر بوده و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

وی افزود: این انتخابات به عنوان اولین انتخابات در گام دوم انقلاب بوده و نقش آفرینان اصلی آن جوانان نسل چهارمی انقلاب هستند.

امام جمعه بانه گفت: بیشترین هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان نظام اسلامی بر این انتخابات معطوف شده است و همه دشمنان قسم خورده نظام سعی بر کم رنگ کردن مشارکت مردمی بخصوص جوانان دارند.

کرمان؛ ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ کرمانی واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از افزایش ۲ برابری صندوق‌های رأی در کرمان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ کرمانی واجد شرایط رأی دادن هستند.

محمدصادق بصیری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در تاریخچه انتخابات میزان مشارکت مردم استان کرمان همیشه از میانگین کشوری بالاتر بوده است. امسال نیز کرمان به خاطر وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است به همین علت باید دست به دست هم بدهیم تا انتخاباتی در شأن انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل وجود ویروس کرونا تعداد شعب اخذ رأی در استان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت افزایش پیدا کرده است، گفت: ۲ هزار و ۸۳۹ شعبه اخذ رأی در استان کرمان پیش‌بینی شده است. ۴۶ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان کرمان هستند که شامل نیروهای اجرایی، نظارتی و امنیتی هستند.

کرمانشاه؛ تأیید صلاحیت ۱۱ نفر دیگر در شوراهای شهر کرمانشاه

فرماندار شهرستان کرمانشاه از تأیید صلاحیت یازده نفر دیگر در شوراهای اسلامی شهر خبر داد.

فضل الله رنجبر اظهار کرد: یازده نفر از رد صلاحیت شدگان شهرستان کرمانشاه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر، توسط هیأت مرکزی نظارت تأیید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک نفر مربوط به کوزران است، افزود: ۱۰ نفر از این نامزدها مربوط به شهر کرمانشاه بوده که یک نفر از آن‌ها عضو اصلی شورای شهر فعلی این شهر است.

فرماندار شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۱۲ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر در کرمانشاه، هلشی، کوزران، ماهیدشت و قلعه بوده که از این تعداد ۲۳۶ نفر تأیید صلاحیت شدند.

رنجبر ادامه داد: از ۲۳۶ نفر مذکور یک صد و ۶۷ نفر داوطلب عضویت در شورای اسلامی شهر کرمانشاه و ۶۹ نفر داوطلب عضویت در شورای شهر سایر شهرهای شهرستان کرمانشاه هستند.

کهگیلویه و بویراحمد؛ شفافیت منجر به حذف رانت در مدیریت شهری می‌شود

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

مسئول کانون بسیج رسانه یاسوج گفت: شفافیت عامل حذف رانت از بدنه شورا است.

فرشاد رجایی افزود: شفافیت یک نامزد شورا باید از ابتدا پایه ریزی شود.

وی با بیان اینکه شفافیت مسائل مالی از مواردی است که در ادوار مختلف مسئله ساز شده است، تصریح کرد: شفافیت در اعلام دارایی‌ها، امکانات و ظرفیت‌ها مهم است.

رجایی شفافیت در کارکرد، وظایف، برنامه‌ها و قول‌ها را با تاکید بر پاسخگویی در آینده نیازی دیگر دانست و گفت: تمام هدفگذاری ها باید به شکل شفاف در دایره ریخته شود.

وی خاطرنشان کرد: یک نامزد باید در ابتدا در تمامی موارد شفاف باشد و مردم نیز به دنبال شفافیت و کار عمومی هستند. مردم تشنه شفافیت هستند و چارچوب عدالت محور یک باکس شورایی این مهم را نیازمند است.

گلستان؛ برای انتخابات ۲۸ خرداد مانند شب‌های عملیات عمل کنیم

فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه آینده انقلاب در این برهه از تاریخ به انتخابات ۲۸ خرداد گره خورده است، گفت: برای انتخابات مانند شب‌های عملیات باید عمل کنیم

سردار ملک فرمانده سپاه نینوا گلستان در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و شهادت امام صادق (ع) با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و خانواده وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهارکرد: اگر قیام امام و ندای آزادی خواهی ایشان نبود و قیام عظیم مردمی ملت ایران در ۱۵ خرداد و ادامه مسیر تا پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد، امروز اثری از اسلام ناب محمدی در این ایران اسلامی باقی نمانده بود.

فرمانده سپاه نینوای گلستان افزود: نظام شاهنشاهی با حرکت خزنده و برنامه ریزی شده خود، به دنبال از بین بردن تمامی مظاهر اسلام از سطح جامعه ما بود و برنامه‌هایی مانند جشن‌های ۲۵۰۰ ساله در راستای همین هدف پلید اجرا و عملیاتی می‌شدند.

گیلان؛ بهبود معیشت اولویت دولت سیزدهم باشد / لزوم صداقت در گفتار و رفتار

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

بهبود معیشت و اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، داشتن صداقت، شفافیت در حرف و عمل از مهم‌ترین مطالبات گیلانی‌ها از دولت سیزدهم است.

این روزها هر چه خرداد به پایانش نزدیک می‌شود، حرف و سخن از انتخابات، صندوق‌های رأی، تبلیغات، دولت آتی، انتقادات، انتظارات و وعده‌ها نیز رو به افزایش است.

دولتی جدید در راه است و گیلانی‌ها نیز چون دیگر مردم ایران منتظرند تا شاهد عملکرد دولتی باشند که قرار است، اداره امور کشور را بر عهده گیرد. آنها به امید رفع مشکلات امروز جامعه، مبارزه با رانت و فساد، مهار تورم، مبارزه با گرانی، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی، شفافیت و بهبود اوضاع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مملکت خویش پای صندوق‌های رأی می‌روند.

لرستان؛ شرکت در انتخابات یک تکلیف است / ضرورت انتخابی آگاهانه

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف است بر ضرورت انتخابی آگاهانه و دقیق از سوی مردم تاکید کرد.

مهرداد ویسکرمی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: تلاش باید به گونه‌ای باشد که با انتخاب درست کار را پیش ببریم.

وی بیان داشت: هر چه یک رئیس جمهور با پشتوانه و رأی بالاتری باشد، قدرت چانه زنی و اجرا را بیشتر پیدا می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم که مردم با انتخاباتی پرشور، انتخابی آگاهانه، بررسی برنامه‌های نامزدها و مناظره‌های آنها رأی بدهند.

مازندران؛ نسخه‌های فعالان فرهنگی برای شور انتخاباتی؛ پای کار انقلابیم

فعالان جبهه فرهنگی و نیروهای انقلاب اسلامی در مازندران زمینه سازی برای حضور پرشور در آزمون ۲۸ خرداد را مطالبه عمومی و انقلابی عنوان کردند.

فعالان جبهه فرهنگی نیروهای انقلاب مازندران با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای مشارکت پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، هماهنگی بین این جریان و همه گروه‌های مذهبی و سیاسی را برای پرشورکردن فضای انتخاباتی ضروری دانستند.

به باور آنها حضور گسترده پای صندوق رأی و انتخاب آرمان مشترک شهدا و حضرت امام راحل بوده و باید با مشارکت پرشور در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر خلق کنیم.

مرکزی؛ هیئت‌های اجرایی از تبلیغات زودهنگام در استان مرکزی جلوگیری کنند

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی در خصوص تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی برخی از داوطلبین در استان مرکزی تذکر داد.

علی اکبر کریمی با ارسال نامه‌ای به رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در مورد تبلیغات زودهنگام و غیر قانونی داوطلبین برخی از داوطلبین و گروه‌های سیاسی در استان مرکزی تذکر داد.

در متن این نامه آمده است: حسب گزارشات و مستندات واصله و اطلاع منابع موثق مشاهده شده است بعضی لیست‌های جمعی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر تحت عنوان تشکل‌های سیاسی و ائتلاف‌های صنفی و گروهی تهیه و در فضای مجازی باز نشر شده است که این امر مطابق بند ۱۱ ماده ۶۳ آئین نامه اجرای انتخابات شورای اسلامی شهر مبنی بر ممنوعیت هرگونه فعالیت تبلیغاتی خارج از مهلت مقرر قانونی مصداق تخلف قانونی و تبلیغات زودهنگام و قابل پیگیری است.

در ادامه این نامه تاکید شده است: برای پیشگیری از بروز هرگونه تخلف و تبلیغات زودرس و ایجاد فضای برابر و عادلانه برای تمامی داوطلبین مقتضی است تمهیدات لازم از طریق هیئت‌های اجرایی در استان مرکزی به عمل آید.

هرمزگان؛ انتخابات در ایران از دین اسلام سرچشمه می‌گیرد

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

امام جمعه اهل تسنن شهرستان سیریک گفت: انتخابات در ایران بر گرفته از دین و شریعت اسلامی است، که امام خمینی (ره) آن را احیا کرد.

شیخ عبدالعزیز افراز اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) توانستند که یک نظام اسلامی و دینی، با ارزش‌های والای ایمانیِ که برگرفته از مردم سالاری است در کشور ما ایران نیز نهادینه کنند.

افراز با بیان اینکه پایه اصلی مردم‌سالاری دینی در کشور، امام بزرگوار نهادینه کرد، افزود: سپردن کار کشور به مردم از طریق مردم سالاری و انتخابات از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است، که همه ملت را زیر پرچم توحید و دین اسلام قرار داده است.

همدان؛ تکلیف امروز ایجاد فضای مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تکلیف امروز ایجاد فضای مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری، در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات شهرستان فامنین بابیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی اصلاً اهمیتی ندارد که چه کسی در این سازمان مسئول است بلکه این سازمان متعلق به مردم است، افزود: باید به این فکر کنیم که از دین سنگینی که بر دوش ما گذاشته است چگونه سربلند بیرون بیاییم. به فرمایش امام جمعه محترم فامنین، هم گذشتگان به ما نگاه می‌کنند هم آیندگان از ما انتظار دارند که نقش و تکلیف خود را در این محفل بسیار حساس انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به گمان بنده حقیر این تکلیف ممتاز و مهمی که امروز بر دوش ما است این است که صحنه را برای ایفای نقش مردم در فضای جامعه مهیا کنیم، ادامه داد: مردم صاحب اصلی انقلاب هستند و شکل گیری نهضت به دست این مردم بوده و قطعاً امتداد این نهضت هم به دست خود این مردم باید محقق شود و یک حکمرانی مردمی و الهی باید توسط این مردم در این فضا به صورت خیلی جدی و ممتاز انجام شود.

یزد؛ مردم وعده‌های رنگارنگ و زیبای داوطلبان انتخابات را بررسی کنند

ماراتن نفس‌گیر انتخابات در استان‌ها/ تنور داغ تبلیغات در ستادها

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به وعده‌هایی که برخی داوطلبان انتخابات می‌دهند، گفت: مردم این وعده‌های رنگارنگ و زیبا را بررسی کنند آنگاه به این افراد رأی بدهند.

محمدصالح جوکار، صبح یکشنبه در جمع اعضای ستاد انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری استان یزد با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار داشت: شرکت در انتخابات این یک وظیفه و رسالت ملی و دینی است و عمل به این وظیفه دین و مذهب نمی‌شناسد و همه ما به عنوان یک ایرانی و در راستای عمل به یک تکلیف ملی باید در این زمینه مشارکت کنیم.

به گزارش مهر وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما نیز بر اساس مشارکت مردم شکل گرفت، افزود: وقتی نهضت مبارزه به رهبری امام راحل فعالیت خود را آغاز کرد، مبنای حرکت، حضور مردم بود و امام در همه حرکت‌های خود مردم را عامل شکل گیری انقلاب دانستند.