۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
جلیلی:

استعدادهای ورزشی مثل علیرضا بیرانوند را از سراسر کشور کشف خواهیم کرد

استعدادهای ورزشی مثل علیرضا بیرانوند را از سراسر کشور کشف خواهیم کرد
نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه بسیاری از جوانان مستعد ما مثل علیرضا بیرانوند در جای‌جای ایران حضور دارند، گفت: برنامه‌ای در زمینه استعدادیابی ورزشی تهیه کرده‌ایم.
کد خبر : ۵۶۰۴۹۱

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی خود با عنوان جهاد و جهش به طرح دیدگاه‌های خود درباره استعدادیابی در ورزش پرداخت.

محورهای مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

- مسابقات ملی را حتما پیگیری می‌کنم. اگر وقت کنم مسابقات لیگ را هم دنبال می‌کنم، البته بیشتر تیم‌های مشهدی را دنبال می‌کنم! (باخنده)

- برای فوتبالیست‌هایمان در بازی امشب آرزوی موفقیت دارم تا در بازی مقابل بحرین پیروز باشند.

- وقتی قهرمان ورزشی ما موفق می‌شود، تیم ملی ما پیروز می‌شود، غرور و همبستگی ملی موج خواهد زد. بنابراین در رشته‌های مختلف اگر ورزش قهرمانی را جدی دنبال کنیم و پیش از آن بنای کار ما بر استعدادیابی قرار بگیرد، در ورزش هم می‌توان جهش ایجاد کرد.

- بسیاری از ورزشکاران از خارج از تهران به تیم‌ ملی رسیدند و حتی امکانات تهران را نداشتند.

- وقتی زندگی‌نامه آقای بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال را از زبان او شنیدم، دریافتم که خود او با تلاش و همت بالایی که داشته توانسته است چنین جایگاهی را پیدا کند.

- بسیاری از جوانان مستعد ما مثل آقای بیرانوند هستند که در جای جای ایران حضور دارند؛ برنامه‌ای که ما در زمینه استعدادیابی ورزشی تهیه کرده‌ایم بر همین مبناست که دولت موظف به جستجوی استعدادها به صورت عادلانه در سراسر کشور باشد.

- سازوکار استعدادیابی ورزشی ما از طریق تقویت ماموریت‌ها در فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی پیگیری خواهد شد.

- برخی شرایط اقلیمی متناسب با ورزش‌های مختلف است؛ مثلا در منطقه‌های کوهستانی قطعا استعدادهای کوهنوردی کشف خواهند شد.

- استعدادهای شنا در شمال و جنوب کشور هستند اما نمی‌شود به صورت گلخانه‌ای فقط بر روی پرورش شناگر در استخرهای تهران سرمایه‌گذاری کرد. ما میگوییم برنامه فراگیر استعدادیابی باید توسط دولت اجرا شود و این برنامه مستمر و عادلانه باشد.