۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

حمله هوایی ترکیه به اردوگاه «مخمور» در شرق نینوا

حمله هوایی ترکیه به اردوگاه «مخمور» در شرق نینوا
منابع عراقی ازحمله هوایی ترکیه به اردوگاه «مخمور» در شرق نینوا و کشته و زخمی شدن شماری بر اثر آن خبر دادند.
کد خبر : ۵۶۰۳۷۶

«غازی کاکائی» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که بر اثر حمله هوایی ترکیه به اردوگاهی در مخمور در شرق استان نینوا سه نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: کسانی که در داخل اردوگاه قرار دارند، ارتباطی با «پ ک ک» ندارند و آنها از سال 1997 طبق توافق حمایت از آوارگان در این اردوگاه حضور دارند.

شفق نیوز هم گزارش داد: پهپاد ترکیه امروز شنبه اردوگاه «مخمور» در عراق را هدف قرار داده است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چند روز قبل گفته بود که اردوگاه مخمور را هدف قرار خواهد داد.

نشست مشترک کمیته های فنی نظامی آمریکا و عراق در بغداد

کمیته فنی نظامی عراق امروز شنبه نخستین نشست خود را با کمیته فنی نظامی آمریکا در بغداد برگزار کرد.

فرماندهی ستاد عملیات بغداد اعلام کرد نخستین نشست مشترک کمیته های فنی نظامی امریکا و عراق در بغداد برگزار شد و طرف امریکایی مجددا بر احترام خود به حاکمیت عراق تاکید کرد.

طرف امریکایی همچنین توضیح داد که ائتلاف بین المللی به درخواست دولت عراق برای مشاوره، حمایت و پشتیبانی در شکست کامل گروه تروریستی داعش در عراق حضور دارد.

در بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک آمده است: دو طرف بر سر چارچوب نشست های آتی برای بررسی رابطه امنیتی طولانی مدت و نقشه راه اجرای نتایج گفت وگوی راهبردی بین طرفین توافق کردند.

بیانیه مذکور افزود: این طرح طی نشست‌های آتی که در بغداد یا واشنگتن در ماه ژوئیه یا اوت برگزار خواهد شد، انجام می‌شود و سازوکار و زمانبندی مشخص برای تکمیل بازاستقرار نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی در خارج از عراق را شامل می‌شود.

این نشست صبح امروز به ریاست «عبدالامیر الشمری»، معاون فرماندهی ستاد عملیات مشترک و همتای آمریکایی خود «پل کالفرت» صبح امروز برگزار شد.