۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

پنتاگون: دو کشتی ایرانی را از نزدیک تحت نظر داریم

پنتاگون: دو کشتی ایرانی را از نزدیک تحت نظر داریم
سخنگوی پنتاگون با ادعای اینکه دو کشتی ایرانی در حال حمل سلاح به ونزوئلا هستند، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از نزدیک این دو کشتی را تحت نظر دارند.
کد خبر : ۵۶۰۳۳۹

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی دو کشتی ایرانی را که تصور می‌شود در حال حمل سلاح به ونزوئلا هستند، از نزدیک تحت نظر دارند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا تمایل دارد به نیازهای اسرائیل پاسخ دهد، افزود: وزیر دفاع تأکید کرد که بایدن خواستار کمک واشنگتن به اسرائیل است.

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در پاسخ به سوالی درباره کمک آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی گنبد آهنین تصریح کرد: در مورد گنبد آهنین بحث مفصلی صورت نگرفته است.

پیشتر «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا گفت که واشنگتن به برتری نظامی و اطمینان از قدرت دفاعی اسرائیل در برابر تهدیدات ایران متعهد است.

لیندسی گراهام سناتور ارشد آمریکایی اخیرا با بیان اینکه واشنگتن یک میلیارد دلار برای بازسازی و ارتقای سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل اختصاص خواهد داد، گفت: انتظار دارم واشنگتن هر چه سریعتر مجوز لازم برای اختصاص یک میلیارد دلار برای بازسازی و تجهیز سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل را صادر کند.