۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

هشدار فدراسیون فوتبال به کافه‌ها و سینماها برای پخش مسابقات تیم ملی

هشدار فدراسیون فوتبال به کافه‌ها و سینماها برای پخش مسابقات تیم ملی
فدراسیون فوتبال پخش مسابقات تیم ملی فوتبال در سینماها و امکان عمومی را منوط به دریافت مجوز رسمی از این فدراسیون کرده است.
کد خبر : ۵۶۰۱۸۹

بسیاری از سینماها و کافه‌ها در شهر تهران قصد دارند از امروز دیدارهای تیم ملی در انتخابی جام جهانی 2022 قطر را برای عموم و مشتریان خود به نمایش بگذارند. این اقدام قرار است به این صورت باشد که تصاویر از صدا و سیما گرفته شود و روی ال‌سی‌دی یا ویدئو پروژکتورهای بزرگ قرار بگیرد، اما فدراسیون در این زمینه پیش دستی و اقدامی قانونی کرده است.

فدراسیون فوتبال علاوه بر اینکه برای پخش چهار مسابقه پیش‌روی تیم ملی، مبلغ 67 هزار دلار بابت حق پخش از صدا و سیما دریافت کرده، پخش مسابقات تیم ملی در سینماها و امکان عمومی از جمله کافه‌ها را نیز منوط به اخذ مجوز رسمی از این فدراسیون دانسته است.

گویا در چند روز اخیر، بسیاری از سینماها قصد دریافت مجوز از وزارت ارشاد برای پخش مسابقات فوتبال را داشتند، اما این مسئله به فدراسیون فوتبال ارجاع داده شده است. فدراسیون فوتبال نیز در نامه‌ای به معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ این مسئله را یادآور شده که پخش دیدارهای تیم ملی از سینماها و اماکن عمومی نیاز به اخذ مجوز مکتوب و قبول توافقنامه فی مابین با این فدراسیون دارد.

فدراسیون همچنین در این نامه تأکید کرده پخش مسابقات تیم ملی از سینماها و اماکن عمومی (کافه‌ها) با پیگیری حقوقی و قضایی همراه خواهد بود و اخذ مجوز موارد مرتبط با امنیت هم باید از دستگاه‌های مربوط انجام شود.

به این ترتیب در صورتی که سینماها و اماکن عمومی اقدام به پخش مسابقات فوتبال کنند و گزارش آن به فدراسیون فوتبال برسد، این فدراسیون می‌تواند با اقدام حقوقی و قضایی، با رسیدگی به پرونده‌ها، غرامت دریافت کند.

در زیر نامه ارسالی منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ را مشاهده می‌کنید: