۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

پرداخت معوقات ایثارگران در سال ۱۴۰۰

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص جزئیات و نحوه پرداخت معوقات ایثارگران در سال جاری توضیحاتی داد.
کد خبر : ۵۶۰۱۲۲

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: محاسبه معوقات جانبازان، بیشتر مربوط به افرادی است که مشمول ماده ۳۸ هستند که براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، از سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۹، مطالباتی دارند. در این خصوص، احکام هم ترازی، توسط ستاد کل تنظیم و به بنیاد شهید ارسال شده است.

پرداخت معوقات ایثارگران در سال ۱۴۰۰

وی افزود: ما در سال قبل، ۱۷۱۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کردیم و طی دو مرحله به تعدادی از ایثارگرانی که مشمول شده بودند، پرداخت کردیم. بعد از این، تعدادی از ایثارگران، حدود ۳ تا ۴ هزار نفر، درخواست معوقات دادند و دوباره مشمول شدند که تا کنون معوقه نگرفته اند.

پاکدل تصریح کرد: بقیه افراد نیز هیچکدام کامل معوقات خود را دریافت نکرده اند، یعنی تمام کسانی که مشمول شده اند، طلبکار هستند. در بودجه سال ۱۴۰۰، این مبلغ پیش بینی شده است و منتظر تامین اعتبار هستیم. هر زمان این اتفاق افتاد، هم کسانی که در مراحل قبلی مبالغی را گرفته بودند، ما به التفاوت خود را دریافت می‌کنند و هم کسانی که چیزی نگرفته بودند، به طور کامل در مرحله سوم، معوقاتشان پرداخت می‌شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: محاسبه معوقات بر مبنای هم ترازی با نیرو‌های مسلح است. احکام ایثارگران، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر و به بنیاد شهید ابلاغ می‌شود و بنیاد تنها مرجع پرداخت کننده است.