۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
انتخابات ۱۴۰۰

مانور تجملِ صدا و سیما در برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها

مانور تجملِ صدا و سیما در برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها
برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها در صدا و سیما در روزهای گذشته درحالی انجام می‌شود که شاهد نوعی اشرافی‌گری در نحوه برگزاری‌ آن هستیم.
کد خبر : ۵۵۹۹۶۸

همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و با توجه به شرایط کرونایی کشور که امکان برگزاری میتینگ‌های تبلیغاتی و تجمعات چند هزار نفری در ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها از کاندیداها سلب کرده است، صدا و سیما با اختصاص 1100 دقیقه برنامه در رادیو و تلویزیون به نامزدهای انتخابات تلاش کرده تا حدودی این خلأ را پر کند. 

تسنیم نوشت: اگرچه این اقدام صدا و سیما درخور توجه است اما برخی مسائل شکلی در نحوه برگزاری این برنامه‌ها در روزهای گذشته مورد نقد قرار گرفته است. برای مثال همزمان با برگزاری برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی نظیر گفت وگوی ویژه خبری، با دوربین و ... برای نامزدها، آنها در ماشین‌های تشریفات سوار شده و تا ساختمان شیشه‌ای جام جم با موتور سیکلت و خودرو اسکورت می‌شوند و تلویزیون نیز این صحنه را با آب و تاب پوشش می‌دهد. درحالی که در محوطه جام جم امکان هرگونه سوءقصد به نامزدهای انتخابات منتفی است و بیشتر به نوعی مانور تشریفات شباهت دارد.

برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها

در برنامه "با دوربین" که از شبکه یک سیما پخش می‌شود نیز کاندیداها بر صندلی تجملاتی و در فضایی با دکوراسیون مجلل با مردم سخن می‌گویند! در شرایطی که اوضاع اقتصادی و مشکلات معیشتی سرفصل تبلیغات کاندیداها است و توجه نامزدها به عدالت و ساده‌زیستی بیش از همه مورد توجه مردم است، این نوع نمایش شوکت و تجمل از سوی صدا و سیما این تصویر را به بینندگان القاء می‌کند که افراد حاضر در صحنه انتخابات چنین زیستی را ترجیح می‌دهند و قطعاً بیش از آنکه به گرم شدن فضای انتخابات کمک کند، نوعی دلسردی را در مردم به وجود خواهد آورد.