۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲

بیماری عجیبی که زنان بیشتر در معرض آن قرار دارند

بیماری عجیبی که زنان بیشتر در معرض آن قرار دارند
بیماری "ایمنی زیادی" یک نوع اختلال در سیستم ایمنی بدن است که زنان بیشتر در معرض آن قرار دارند.
کد خبر : ۵۵۹۸۸۶

سیستم ایمنی یکی از مهمترین سیستم‌های بدن است، زیرا وظیفه مقابله با بیماری‌ها و ویروس‌ها را در بدن دارد. هر نقصی در این سیستم مشکلات سلامتی زیادی را ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل در این گزارش به بررسی بیماری "ایمنی زیادی" می پردازیم.

بیماری ایمنی زیادی چیست؟

بیماری ایمنی زیادی، عبارت از عدم تشخیص ویروس‌ها و باکتری‌های مفید و مضر توسط گلبول‌های سفید است که سعی دارند وارد بدن شوند؛ بنابراین این گلبول‌ها سعی در حمله به بافت‌های داخلی بدن و حمله به سلول‌ها یا سیستم‌های مختلف بدن دارند.

این گلبول‌ها برای حمله به یکدیگر نیز تلاش می‌کنند؛ به گونه‌ای که مصونیت متشکل از آنتاگونیست‌های سلولی است که برای مقابله با اجسام مضر که وارد بدن می‌شوند، فعالیت می‌کنند اما اگر بیماری ایمنی زیادی داشته باشید، این گلبول‌ها به خود نیز حمله می‌کنند.

مطالعات جدید پزشکی و علمی ثابت کرده است که زنان بیشتر از مردان در معرض بیماری ایمنی زیادی قرار دارند و این به دلیل آن است که قدرت سیستم ایمنی بدن در زنان بیش از مردان است.

علل بیماری ایمنی زیادی

یکی از دلایل اصلی این بیماری وجود نقص در سیستم ایمنی بدن بیمار و عدم تعادل در هورمون‌های ترشح شده توسط غدد داخل بدن، به ویژه هورمون‌های جنسی است.

عوامل و مشکلات ژنتیکی نیز در احتمال ابتلا به بیماری ایمنی زیادی در فرد نقش زیادی دارند؛ ممکن است فرد داروی خاصی بخورد یا در معرض برخی مواد شیمیایی قرار گیرد که باعث عدم تعادل در سیستم ایمنی بدن وی می‌شود.

همچنین، برخی از باکتری‌ها یا ویروس‌های مضر می‌توانند مشکلات خود ایمنی ایجاد کنند.