۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
مهرعلیزاده:

دلار ۴۲۰۰ مردم را بدبخت کرد/ قول می دهم از ریاست جمهوری حقوق نگیرم

دلار ۴۲۰۰ مردم را بدبخت کرد/ قول می دهم از ریاست جمهوری حقوق نگیرم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۸۸هزار مقررات و آیین نامه داریم که برای صنعت گر تبدیل به تار عنکبوت شده است. برنامه داریم تادریکماه اول دولت این قوانین مزاحم را جمع کنیم.
کد خبر : ۵۵۹۸۷۳

محسن مهرعلیزاده نامزدسیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور امشب در برنامه تلویزیونی خود درشبکه خبر طی سخنانی اظهار داشت: اولین کار ما برای رونق تولید این است که قوانین دست و پاگیر را برداریم.

وی افزود: ما 9 برابر کشور فرانسه قانون داریم و 288 هزار مقررات و آیین نامه داریم که برای صنعت گر تبدیل به تار عنکبوت شده است. برنامه داریم تادریکماه اول دولت این قوانین مزاحم را جمع کنیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: یکی دیگر از مسایل اصلی اصلاح نظام بانکی است. تقویت بنگاه های کوچک و زودبازده هم یکی دیگر از برنامه های ما است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور تصریح کرد: تا کنون مردم یک حاشیه از من ندیده اند چون آدمی هستیم که اهل مدارا بوده و سعی می کنم افراد دارای پشتکار را به عنوان مسئول برگزینم و در انتخاب مسئولین گرایش های سیاسی برایم مهم نیست.

وی درباره پیشرفت علمی کشور عنوان کرد: باید مشوق های کار علمی برای دانشگاه ها را تقویت کنیم و رابطه دانشگاه های کشور با خارج از کشور را نیزتقویت کنیم. همچنین با ایجاد مراکز تحقیقاتی و ارتباط آنها با مراکز صنعتی به فعالیت های علمی ارزش دهیم و این فعالیت ها را وارد زندگی مردم کنیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات امروز کشور ناشی از سیاست‌های کلان است گفت: باید الگوهای شناخته‌شده علمی دنیا برای حل مشکلات به کار گرفته شود.

وی با اشاره به سمت‌های پیشین خود در صنایع و مناسب گوناگون کشور گفت: من با توجه به اینکه از سن 25 سالگی از صنعت کار خود را شروع کرده و برنامه‌ریز و برنامه محور و آینده‌نگر هستم و با توجه به تجربیاتم احساس می‌کنم که این کار از من بر می‌آید. کشور برای حرکت تولید باید مانع زدایی را در پیش گیرد و تجربیات 42 ساله من می‌تواند پشتیبان خوبی در این زمینه باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه حضور خود در میان مردم گفت: مانند زمانی که استاندار خراسان بودم هر ماه به شهرها سر می زنم.

مهرعلیزاده در مورد سوالی پیرامون برخورد با مافیای واردات گفت: من 3 دوره عضو اتاق بازرگانی ایران بوده و به خوبی با این مقوله آشنایی دارم. ریشه (مافیای واردات) رانت است و ارز 4200 تومانی و اختلاف آن با ارز آزاد مردم را بیچاره کرده، صنعتگر را نیز دلال کرده و دست به واردات زده است. وی تاکید کرد که واردات در حد رقابت و کفایت مفید است.

مهر علیزاده در مورد ساماندهی معیشت مردم گفت باید موانع و بخشنامه های متعارض را برداشت. یارانه های 5 دهک پائین جامعه را باید حداقل 5 برابر و به خانوارها یک میلیون تومان در ماه پرداخت کرد.

این نامزد انتخابات زندگی خود را در حد متوسط خواند و ابراز داشت که حقوق بازنشستگی کافی است و نیازی به حقوق ریاست جمهوری ندارد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد بستگان خود و توجه مردم به وضعیت زندگی آنان گفت: من 3 فرزند دارم که هر سه شاغل بوده و درآمد و زندگی خود را دارند. من در 42 سال سابقه کاری خود هیچ کدام از بستگان را وارد کار نکرده ام.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز