۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
مسابقه ی همتی و مهر علیزاده

رقابت همتی و مهرعلیزاده برای جلب نظر اصلاح‌طلبان/ مهرعلیزاده، عارف 92 می شود؟

آنچه که مشهود و ملموس بوده این است که عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در تلاش هستند تا نظر سران اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب را برای حمایت از خود جلب کنند و در این راه‌ها با هم مسابقه گذاشته‌‌اند.
کد خبر : ۵۵۹۷۶۳

پس از اعلام رسمی نامزدهای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان با اینکه محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات و عبدالناصر همتی نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی در صحنه رقابت ها باقی مانده بودن، آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت و سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا)  اعلام کرد که در انتخابات نامزدی ندارند و از کسی هم حمایت نمی‌کنند.

جریانات تندرو اصلاح‌طلب تلاش دارند تا اصلاح‌طلبان را همچون سال ۹۰ و ۹۸ به سمت تحریم انتخابات هدایت کنند اما از سوی دیگر طیف معتدل در این جریان بر حضور در انتخابات تاکید می‌کند.

رقابت همتی و مهرعلیزاده برای جلب نظر اصلاح‌طلبان/ مهرعلیزاده، عارف 92 می شود؟

در مقابل، دو نامزد باقی مانده در جریان رقابت‌ها اما درتلاشند تا اعتماد اصلاح طلبان را در جریان تبلیغات انتخاباتی به دست بیاورند. به همین منظور، محسن مهرعلیزاده، صحبت‌ها و مواضع نسبتا تندی را علیه اصولگرایان اتخاذ کرده تا به گفته برخی ناظران، توجه اصلاح طلبان را به خود جلب کند.

به عنوان مثال مهرعلیزاده، با انتشار توییتی به حواشی پیرامون عدم احراز صلاحیت تعداد تعدادی از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات گفت: نمی‌شود ادعای دین داری کرد و ‎جریان حذف دیگران را ترویج نمود!

محسن مهرعلیزاده سال ۸۴ نامزد اصلاح طلبان شد و در آن مقطع هم هیچکدام از احزاب اصلاح طلب، از او حمایت نکرده بودند و بعد از سال ۸۴، رابطه خوبی بین مهرعلیزاده و  احزاب اصلاح طلب برقرار نشد.

او در مقطعی عضو حقیقی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شد و همچنین عضو شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات شده بود. با این حال او هم مثل محمدرضا عارف هیچ وقت باب میل دل اصلاح طلبان نبوده به گونه‌ای که علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاح طلبان، با تردید درباره حمایت از او صحبت می‌کند و همتی را گزینه بهتری برای اصلاح طلبان می‌داند.

پس از اظهارات عبدالناصر همتی در کلاب هاوس، جمعی از اصلاح طلبان به سمت وی مایل شدند و تصمیم دارند تا نظر بزرگان جریان اصلاحات را برای حمایت از این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جلب کنند.

همتی در کلاب هاوس درباره FATF، ارز، بورس، برجام سخن گفت و هدفش برای حضور در انتخابات را اینگونه توضیح داد که آمده تا حسن روحانی آخرین رییس جمهور ایران نباشد!

او نظرش را درباره حصر سران فتنه، ظریف، دیپلماسی، و ... بیان کرد که مورد خوشایند اصلاح‌طلبان بوده بیان کرد و در نهایت سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری را مسبب وضع موجود دانست!

آنچه که مشهود و ملموس بوده این است که عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در تلاش هستند تا نظر سران اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب را برای حمایت از خود جلب کنند و در این راه‌ با هم مسابقه گذاشته‌‌اند.

اعضای شاخص حزب کارگزاران سازندگی در جلب نظر بزرگان اصلاحات به سمت همتی فعال شده‌اند اما به نظر می رسد که راس تصمیم‌گیر جریان اصلاحات تا پنج روز مانده به انتخابات استراتژی خود را تغییر نخواهد داد.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگویی تصریح کرده بود که اصلاح‌طلبان برای خروج از انتخابات عجله نکنند.

او گفته در اینجا روندی که در مدیریت انتخابات سال‌های پیش شروع شده بود مرحله به مرحله جلو رفته و در هر مرحله این اعمال مدیریت سخت‌گیرانه‌تر و هدایت انتخابات غلیظ‌تر شده است.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز