۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

بایدن از دیدار با پوتین در ژنو خبر داد/ بهانه ابزاری حقوق بشر

بایدن از دیدار با پوتین در ژنو خبر داد/ بهانه ابزاری حقوق بشر
رئیس جمهور آمریکا امروز با اعلام خبر دیدار با همتای روسی خود در ژنو، باز هم تلاش کرد از موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری کند.
کد خبر : ۵۵۹۶۹۷

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه اعلام کرد: چند هفته دیگر در ژنو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار می کنم.

رئیس جمهور آمریکا در این باره ادامه داد: برای او روشن خواهم کرد که او اجازه نقض حقوق بشر را ندارد!

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پیشتر در سخنانی پیرامون دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به اظهارنظر پرداخته بود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت که مسکو انتظار ندارد که پس از اولین دیدار میان پوتین و بایدن، تمامی اختلافات میان دو کشور حل و فصل و تغییری در روابط ایجاد شود.

لازم به ذکر است، شبکه سی‌ان‌ان سه شنبه هفته گذشته به نقل از دو مقام عالی رتبه آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۵ و ۲۶ خرداد ماه) در ژنو سوئیس دیدار می‌کنند.

این در حالیست که کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روسیه‌ای وی ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند.