۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

دفع حمله داعش به شمال بغداد

دفع حمله داعش به شمال بغداد
منابع عراقی از حمله داعش به یک منطقه در شمال بغداد که از سوی نیروهای این کشور دفع شد، خبر دادند.
کد خبر : ۵۵۹۴۸۹

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نیروهای این کشور موفق به دفع حمله داعش در «الطارمیه» در شمال بغداد شدند.

این منبع تاکید کرد: تروریست‌های داعشی یک گشتی ارتش عراق را در «الطارمیه» هدف قرار دادند که نیروهای ارتش با مهاجمان درگیر شدند و موفق به دفع حمله و هلاکت یکی از تکفیری‌ها شدند.

طرح حشد شعبی برای مقابله با داعش

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد : حشد شعبی از ابتدای ماه جاری میلادی طرحی را در 9 منطقه برای حمایت مساحت زیادی از اراضی کشاورزی به اجرا درآورده است.

وی افزود: این طرح به منظور حفاظت از محصول گندم کشاورزان و مصون نگه داشتن آن از حملات تروریست‌های داعش به اجرا درآمده است.

الحسینی گفت: داعش به دنبال قطع کردن روزی هزاران خانواده کشاورز است اما امسال نتوانست کاری از پیش ببرد.

سخنگوی محور  دیالی حشد شعبی عراق بیان کرد: 80 درصد از گندم زمین‌های کشاورزی درو شده است و هیچ موردی از هدف قرار گرفتن این محصولات مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که این زمین‌های کشاورزی شامل مساحت گسترده‌ای می‌شود. موفقیت حشد شعبی در حمایت از محصولات کشاورزی از گزند داعش به مثابه حمایت از منابع روزی هزاران خانواده است.

دستگیری سرکرده بارز داعش در غرب عراق

یک منبع امنیتی وابسته به حشد شعبی الانبار از دستگیری یک سرکرده داعشی در منطقه «هیت» در غرب الانبار در جریان عملیاتی خبر داد و  گفت: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر ورود یکی از جنایتکاران داعشی به منطقه «هیت» در غرب الانبار با هدف حمله به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان، نیروهای امنیتی وارد عمل شدند.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی این سرکرده را دستگیر کردند. این سرکرده داعشی در زمان تسلط تکفیری‌ها در مناطق گسترده‌ای از الانبار، اقدام به حمله به نیروهای امنیتی کرده بود.

منبع عراقی گفت: این سرکرده داعشی در میان تدابیر شدید امنیتی به مرکز بازجویی منتقل شد تا مکان دیگر تروریست‌ها و هسته‌های خفته داعشی را لو بدهد.

عملیات امنیتی گسترده در سامراء و کرکوک

وزارت کشور عراق از عملیاتی که نیروهای پلیس این کشور در منطقه «المجره الضلوعیه» در بخش سامراء انجام دادند و یک قبضه سلاح آر پی جی و نیز بمب دست ساز و مهمات کشف کردند، خبر داد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز