۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
مهرعلیزاده در جمع خبرنگاران:

مهرعلیزاده: دنبال اقتصاد رقابتی هستم/ مردم نباید زیر چرخ توسعه له شوند

مهرعلیزاده: دنبال اقتصاد رقابتی هستم/ مردم نباید زیر چرخ توسعه له شوند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید راه را برای فعالیت‌های اقتصادی رقابتی باز کنیم، گفت: اقتصادی اجتماعی اجازه له شدن اقشار ضعیف زیر چرخ‌های توسعه را نمی‌دهد.
کد خبر : ۵۵۹۴۲۰

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه رادیویی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما باید راه را برای فعالیت‌های اقتصادی رقابتی باز کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم این سهم بیش از ۶۰ درصدی اقتصاد که در دست دولت است را به رقم‌های پائین‌تر با طی یک روند طبیعی حداکثر ۲۰ الی ۲۵ درصد در طی ۴ سال برسانیم. اگر این روش را پیش ببریم می‌توانیم اقتصاد رقابتی را حاکم کنیم و اگر اقتصاد رقابتی حاکم شود، تولید رشد کرده و با رشد تولید، تورم کنترل می‌شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: با کنترل تورم، نوسانات قیمتی در بازار کنترل خواهد شد. اینها مراحلی است که باید در پی هم در حوزه اقتصاد طی شوند تا بتوانند به آن مقصد مدنظر برسند. ما امیدواریم با الگوی صحیحی که اتخاذ خواهیم کرد، از پس این کار بربیاییم و قطعاً برخواهیم آمد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: با همکاری دوستانم حدود دو سال است که بر روی این الگو کار کرده‌ایم و این الگو پایه‌گذاری شده و اصول صحیح علمی و تجربه شده‌ای در سطح دنیا تحت عنوان اقتصاد اجتماعی دارد.

وی اقتصاد اجتماعی را یک اقتصاد توسعه‌ای همراه با مراقبت‌های اجتماعی به نحوی که بتواند حمایت‌های اجتماعی از بّعد تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، خدمات، بهداشت، هزینه‌های پزشکی و حداقل دستمزد دانست و ادامه داد: اقتصاد اجتماعی می‌تواند حداقل‌های یک زندگی اجتماعی را برای مردم فراهم کند و در عین حال مانع توسعه هم نمی‌شود.

مهرعلیزاده اظهار داشت: مفهوم اقتصاد اجتماعی این است که اقتصاد راهش را باز می‌کند اما اجازه له شدن اقشار ضعیف در زیر چرخ‌های سنگین توسعه و رشد را هم نمی‌دهد.