۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
جلیلی:

باید توزیع کالا‌های اساسی از طریق سامانه‌های اطلاعاتی باشد

باید توزیع کالا‌های اساسی از طریق سامانه‌های اطلاعاتی باشد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک گفتگوی تصویری پیرامون مسئله معیشت گفت: دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی باید به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.
کد خبر : ۵۵۹۳۵۷

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از یک گفتگوی تصویری پیرامون مسئله معیشت، با توضیح مثالی از نظام توزیع فوق هوشمند در سبد مطلوب غذایی، گفت: برای مثال، وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص گوشت مرغ توزیع کند، می‌توان مثل کاری که دولت فعلی کرد مردم در مکان‌های مشخصی صف بکشند و در انتظار بمانند، اما راه دیگر این است که دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.

وی ادامه داد: نه تنها کرامت مصرف‌کنندگان حفظ خواهد شد بلکه فروشندگان خودشان در این امر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و سعی دارند تا مشتری بیشتری جذب کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این کار نیاز به سخت‌افزار ندارد و با همین زیرساخت فعلی می‌توان آن را اداره کرد.

جلیلی با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای دیجیتالی شدن داده‌ها نیست، تصریح کرد: دیجیتالی کردن داده‌ها و تقاطع اطلاعات مراحل اولیه دولت الکترونیک است. دولت می‌تواند با زیرساخت‌های موجود وارد مراحل هوشمندسازی و فوق هوشمندسازی خدمات شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: لازمه تکمیل مراحل دولت الکترونیک، اشراف به موضوع و تمرکز برای به ثمر رساندن آن است، حال آنکه همه‌ دولت‌ها خواهان ارتقای سطح ارائه خدمات به مردم هستند.

وی اظهار داشت: دولت‌ها وقتی دچار روزمرگی شوند و رویکردشان به موضوعات انفعالی باشد، ابتکار عمل را از دست خواهند داد و معطل می‌مانند. نمونه آن اتفاقی بود که در توزیع سبد کالا و اقلام ضروری در این دولت رخ داد.

جلیلی تاکید کرد: انتخاب مردم در تعیین راهکارها و سرنوشت اداره کشور در چهار سال آینده، نقطه عطف این انتخابات خواهد بود.